Gå til innhold

For/imot å få barn i august???=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har vrt gjennom første pp, uten lykke for å bli gravide. Nå har det seg slik at sambo vil vente til våren før vi prøver igjen ettersom han synes det blir dumt for det lille nurket å ha bursdag i august - noe jeg er helt uenig i. Jeg har ikke begynt på pilla igjen enda, og er over tanta og klar for ny pp. Men jeg håper dere kan hjelpe meg litt med tanke på ord for og imot å få barn i august... Jeg er student forresten. Dette bekymrer han seg veldig for med tanke å få barn i august.

Håper på maaaaaaaange gode argumenter=)=)=)

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde eg kunna bestemt, hadde eg villet hatt baby enten i april/mai eller august/september..

Fordi:

Hvis du får i april/mai, er det ikkje vinter, og heller ikkje sommer. Dvs ikkje så forferdelig kaldt.. eller så varmt at babyen ikkje får sove om natten. Har et junibarn sjølv..og det var ein varm sommer uten mye søvn!

MEN då må du gå høygravid på vinteren... når det er glatt og farlig.. :)

Får du i august/september..så er varmen over,men kulden har ikkje slått inn for fullt!

MEN då må du gå høygravid gjennom heile sommeren...og det kan bli hardt.. :) Men for min del, vil eg heller ha det hardt sjølv enn at babyen skal ha det hardt..

Trur nok det finnes mye for og imot på alt... Er fint å få baby uansett årstid.

Har de lyst på baby, så meiner eg at det er berre å produsere... :) Det "passer" liksom aldri hvis ein skal sette seg ned å betemme kortid..

Skrevet

Baby i august er herlig! har det selv:)

*Å være student tror jeg ikke blir noe problem... snakk med skolen i god tid og forbered..Kjenner ei som fikk unge midt i 4-årig vernepleierstudiet. Samlingsbasert var det, så hun reiste bort ganske ofte. pappan hadde perm hjemme.. skal sies at hun kun ammet i 2 mnd da, hun hadde bare vondt...

*Slipper å begynne rett på en dunge med vinterklær. Se for deg å dra fra sykehuset med nurket, i minusgrader? hufse... hehe.

*Bursdagsselskapene kan fremdeles holdes ute, i allefall kan ungene leke ute, mens de voksne er inne ;)

*Du slipper å finne varme klær som passer en giga-mage(dette pkt. er ganske viktig, piss umulig å finne noe som passer på slutten)

*Du kan sole magen...

*Det er ikke glatt når dere må kjøre til føden

ja......... det var det jeg kom på :)

kjør på, lykke til!!

Skrevet

Oi, dette høres veldig bra ut:) Tusen takk! Det har seg nemlig slik at sambo vil ha barn i januar, så da er vertfall januar utelukket:) Kjempefint!!!

Skrevet

Det må være glimrende å få barn i august, for det passer overens med barnehageåret - du slipper å stille bakerst i køen!

Dessuten er det fint for mammaen og komme seg ut og gå turer de første månedene (jeg har to vinterbarn, så jeg vet hvor frustrerende det er å snø inne mens man egentlig trenger en luftetur og å gå av seg en del svangerskapskilo).

Og så er det fint å ha bursdag etter sommerferien.

Jeg håper ihvertfall på augustbaby!

Skrevet

hei =)

Jeg vil bare si det at først og fremst tror jeg ikke det er så lett å bestemme hvilken mnd man ønsker babyen =) Da det ikke er så lett vite hvor lang tid man bruker =) Men lykke til kanskje du er heldig =)

Skrevet

Det må da være fantastisk kjekt å få baby i august! Masse flotte argument over her for dette! Er bare gøy med bursdag i august! jeg har det, og har hatt flotte bursdager hvert eneste år;-) Hehe.. Første skoledag var det alltid brusdagssang til meg;-)

Og se for deg de fine lange sommerkveldene der du er ute på tur med barnevogna..ikke fryser du, ikke fryser babyen. Kiloene etter svangerskapet bare renner av mens du er ute og traver i solnedgangen..romantisk..hehe..

Er selv student på siste året nå..og har store planer om augustbaby. Blir kanskje tungt, med praksis og hovedopg- skriving oppi det hele, men det går seg nok til:-)

Skrevet

August må da være en fin mnd det da??

Har selv en født i januar, fint det og.. men var litt kaldt da.

Verste mnd å bli født på må være desember....minst i klassen!:(

Skrevet

Hei!

Jeg har selv bursdag i august, og har aldri sett noen ulemper med det. Veldig kjekt å ha bursdagsselskapene ute når man er liten, og julegaver/bursdagsgaver kommer fint fordelt med ca 1/2 år mellom. ;)

Angående det å være student, ser jeg for meg at august måned er en fin måned å føde. Man får fullført vårsemesteret, og slipper å møte opp på begynnelsen av høstsemesteret (dersom alt går etter planen). Det som kanskje kan være litt negativt når man er student og gravid i sommerferien, er at man ikke får noe støtte fra lånekassen (hvis jeg har oppfattet det riktig). Men dette kan jo ordnes på flere måter. Ville sett litt på studentforumet dersom du er usikker på noe ang studier o.l, der finnes mange gode råd.

Jeg håper selv på en liten augustbaby (er også student).

Lykke til! :)

Skrevet

Heisann!!

Fikk begge mine mens jeg studerte. Førstemann i november og andremann i juli. Funka like fint begge deler. Alle årstider har sin sjarm og det er like fint å få baby om sommeren som om vinteren synes jeg. :)

Det er bare å snakke med skolen, de er veldig flinke til å hjelpe med løsninger.

Lykke til!!

Skrevet

Masse fine argumenter over her så nå gleder jeg meg bare enda mer til å få august/september barn. Har alltid tenkt på at jeg vil ha vårbarn men nå som jeg har bestemt meg for å få barn er ikke det så nøye lenger. Jeg vil bare bli gravid nå jeg. Eneste jeg kan tenke meg som ulempe er en varm sommer som gravid men det går nok det også.

Så lykke til alle sammen!!

Skrevet

Hei;) Er i litt samme situasjon...Mannen min vil at jeg skal fullføre studiene,i august har jeg et år igjen..Jeg vet selv at jeg garantert blir ferdig med studiene selv om jeg hadde fått et barn..Vi har vel egentlig blitt enige om at han skal ta ut de 10 måndene med pappa perm da jeg alikevel skal jobbe mye selvstendig hjemme..Fin mulighet til å være sammen alle sammen=) . Det eneste jeg regner med å ta er de 6 ukene permisjon de første ukene(muliges 2,5mnd). Det vil si fri fra praksis(denne vil jeg ta igjen året etter)...Nå betyr det alt for meg å få et barn,dette har jeg ventet lenge på og syntes jeg er i en topp alder!!!=)

Kykke til

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Selv har jeg bursdag i september, og synes det er veldig greit. Har aldri hatt noen "ulemper" med det=) Åh, tenk å gå tur med barnevogna på seinsommeren/høsten.. Så herlig!=)

Skrevet

Jeg syns at baby i august er noe av det beste og jeg er student.

Du kan være hjemme med babyen til du begynner på skolen igjen og da er han blitt et år. Det er barnehagestart i august. Du slipper å være redd for fødsel under eksamen i mai/juni. Du får hele sommeren på å forberede deg.

August og januar er de ultimate månedene å få baby i for meg som student. :)

Skrevet

Du bør høre med lånekassen om du får fødselsstipend, men om du gjør det så kan det jo ikke være noe problem? :)

Skrevet

Mitt tips er å bestemme seg for om man vil eller ikke vil ha barn. Deretter er det bare å sette i gang og håpe på det beste. Hvorvidt barnet er født vinter eller sommer har vel ingen betydning. Dette er bare bagateller i livets løp. Hvor ofte tenker man over når på året man er født egentlig??

Jeg vet hva jeg snakker om altså, for jeg fødte på lille julaften. Det er faktisk en fantastisk dag å få barn på!!!

Skrevet

skjønner at dere holder på i første pp ja.. etter hvert blir dere glad for å kunne få barn, og tar i mot det uansett når det måtte finne på å komme.. tror dere skal tenke over at de å få barn ikke alltid er fort gjort.. lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...