Labambie Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Tenkte jeg skulle stille dere noen spørsmål.. Om det er noen som gidder svare hadde jeg blitt glad! 1,hvilken aktivitet føler du kan fremprovosere kynnere? 2,varer de lenge? 3,kan du beskrive følelsen for meg? 4,har du bekkenløsning i tillegg? Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan andre har det,da jeg selv hadde masse vonde kynnere i går for første gang.. Om noen kan svare på spørsmålene,for å se om det blir likt!
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 1,hvilken aktivitet føler du kan fremprovosere kynnere? Det kan være alt fra å reise seg opp av sofaen, bøye seg ned å ta opp noe, snu seg i sengen, sex, sitte stille, stå, gå...Får de veldig lett, men er spesielle dager hvor jeg har vært aktiv de kommer oftest. 2,varer de lenge? De varer fra alt mellom 15 til ca 45 sekunder. 3,kan du beskrive følelsen for meg? Det er litt varierende styrke på de..Noen bare strammer magen seg.Og merker ikke mer en det..Noen strammer magen seg veldig og det blir litt tyngere å puste. De er ikke vonde. 4,har du bekkenløsning i tillegg? Ja. Begynte med kynnere i uke 24 - 25..Og har termin idag..Håper du ble litt klokere )
Sunniva78 har to små Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg opplever det ganske likt som AT&SI&HK <3 *fødeklar*, så jeg svarer nesten det samme... 1,hvilken aktivitet føler du kan fremprovosere kynnere? Det kan være alt fra å reise seg opp av sofaen, bøye seg ned å ta opp noe, snu seg i sengen, sex, sitte stille, stå, gå... Litt variabelt fra dag til dag, men spesielt når jeg tar det med ro etter mye aktivitet/stress. 2,varer de lenge? De varer fra alt mellom 15 til ca 45 sekunder. 3,kan du beskrive følelsen for meg? Det er litt varierende styrke på de..Noen bare strammer magen seg.Og merker ikke mer en det..Noen strammer magen seg veldig og det blir litt tyngere å puste. De er ikke vonde. 4,har du bekkenløsning i tillegg? Ja. Begynte med kynnere i uke 26-27, er 29+3 i dag.
Marit82 Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 1 ) Varierer , det er ikke ebstandig jeg har gjort noe ekstra i det hele tatt. Av og til er det nok å bare reise seg opp av stolen! 2) Varer i 14-45 sekunder. 3) Magen blir stiv , og det er vanskelig å stå oppreist av og til. Kjennes ut som en skikkelig fotball inni magen. Av og til kjennes det ut som om ungen er løs inni der.. andre ganger kjennes det ut som jeg blir akutt tissetrengt! Veldig merkelig følelse faktisk! 4) Jeg kjenner jeg har et bekken iallefall :-)
kokosyklus Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 1,hvilken aktivitet føler du kan fremprovosere kynnere? - Snu seg i sengen, stå opp fra sengen, stol eller sofa. Gå til toalettet. Lage meg mat, vaske opp, rydde, bøye meg osv. All aktivitet... I går var den konstant stram etter en tur i butikken. Går da fremoverbøyd og saaakte med små skritt:) he he! Satt i ro det meste av kvelden, men det hjalp ikke særlig. 2,varer de lenge? - 15 til 45 sekunder. 3,kan du beskrive følelsen for meg? Lett kynner: magen strammer seg og hever seg litt/står ut. Er hard. Blir ubehagelig å gå. Hard kynner: Magen strammer seg hardt, kan se den hever seg. Kan kjenne press i korsryggen og svakt ned i lårene. Blir tyngre å puste. Får i sjeldne tilfeller en varmefølelse som brer seg over kroppen. 4,har du bekkenløsning i tillegg? Nei:) LABAMBIE: Du er ca like langt som meg. Legen og jordmor sa til meg at vi er i en periode nå hvor det er vanlig med mye kynnere. Babyen vokser fort, livmoren strekker dermed mye på seg og man opplever kynnere oftere enn før. Det viktigste er å sette seg ned når de kommer hvis man har mulighet til det. Eller stå rolig litt. Jeg har funnet ut at hvis jeg står rolig og tenker på å slappe heeelt av og puste jevnt og rolig igjennom de, slipper de lettere. Har gjort det i hele morges og det funker altså! Jeg har t.o.m satt på en maskin klær uten for harde kynnere. Gjør alt du skal i et roligere tempo og sørg for å puste rolig hele tiden. Det virker som det har gjort underverker for meg etter en helt jævlig dag i går. Blir du bekymret er det bare å ringe jordmor:) Det var veldig godt for meg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå