Aiax Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei dere! Nå er det en stund siden jeg skrev her inne, men det har ikke skjedd noe nytt siden sist. Jeg driver for tiden og jakter på el, noe som ikke ser så bra ut. Den siste SA'en hadde jeg i august 07, men er nå tilbake med regelmessige menstruasjoner. Det som er problemet er å finne eggløsningen (hvis jeg har el i det hele tatt?). De forrige gangene etter SA, da jeg var på ul for å sjekke at kroppen hadde ordnet opp selv, sa alltid legen til meg at hun kunne se egg i modning. Sist gang spurte jeg henne også om det, men hun sa at hun bare så "Det gule legemet". Jeg spurte om hun kunne se noe tegn til eggmodning, men hun sa at egganleggene trakk seg tilbake etter hver el - så det var vanskelig å se akkurat da?? Hmm...nå lurer jeg jo på om det er et dårlig tegn, at hun burde sett et eller annet selv om jeg nettopp hadde mistet spiren? Noen som vet? Kanskje jeg har misforstått noe av det hun sa? Men, tilbake til el-jakten. Jeg har ganske regelmessige menssykluser igjen nå (28-30), og denne måneden begynte jeg el-testing på dag 10 etter første dag av siste mens. Har regnet ut at el bør være i disse dager, el-slimet har dukket opp for fullt, murring i magen men ingen utslag på el-test? Jeg tester hver kveld (akkurat i går testet jeg både morgen og kveld, var jeg var skråsikker på at el var i anmarsj.) Kan jeg likevel ha misset el, med testene? På pakken står det jo at det holder å teste èn gang i døgnet, og det har gått bra før. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen synspunkter eller erfaringer å dele? Jeg er 44, og fikk et barn for to år siden. Det som er så "ille", er at dette med prosjekt "ny baby" er ganske så altoppslukende for tiden. Jeg tenker knapt på annet, og tiden er så avgjort i mot meg.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hei Aiax ) Skjønner vel og godt din frustrasjon over å ikke finne el- men ville bare si at det er ikke hos alle at den påvises med el tester. Hos meg er det vanskelig å påvise el med tester,men jeg finner den ved å tempe,og får den bekreftet ved blodprøve.Uansett,for din del... Ville det ikke vært greit med litt push hjelp på el ved hjelp av pergo? Ville ikke gynekologen din gi deg det ?Tror jeg ville bedt om slik dra hjelp var jeg deg.Skjønner jo at det haster litt med prosjekt søsken... Ønsker deg lykke til ! Hilsen
Gjest Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Vil bare tilføye litt til det som vilsågjerne skriver... Siden gynekologen såg det gule legemet, så er jo det ett tegn på at du nettopp har hatt el. da. Jeg har også vanskelig for å påvise el med el-tester, og temper også rundt el. Men stigningen i tempen skjer jo etter el da, så det er mest for å påvise at el har vært. Om du temper noen sykluser, i hvert fall rundt el tider, kan du finne ut ca. dag du har el på. Så får du styre inn aktiviteten rundt denne/disse dagene. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå