Mica_mor Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Kanskje noen kan ha et svar på dette: Vi skal helst unngå eller være svært varsomme når vi tømmer en kattedo på grunn av at katter kan være vert for parasitten som gir toksplasmose og dette går ut i avføringen. Dette er noe som er kjent for de aller fleste gravide, vil jeg tro. Svinekjøtt kan være infisert av den samme parasitten, derfor må kjøtt gjennomstekes! Også kjent for de fleste!? Så kommer spørsmålet: Siden svinekjøtt kan være infisert, så er svin vert for parasitten og smitte kan da gå ut i avføringen til grisen? En gravid kvinne bør derfor ikke delta i fjøsarbeid som har med gris/grisemøkk å gjøre? Skal jeg holde meg unna fjøset?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Dersom du bruker arbeidsklær, og hansker, og er nøye med vasken etterpå, så kan jeg ikke forstå at du ikke kan være i fjøset. Det samme gjelder jo kattedoen. Dersom man bruker hansker, og vasker seg godt etterpå, så blir man ikke smittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå