Engulknappvirrevirrevapp Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg er 1.gangs, og gravid i uke 34. Siden ca uke 20 har jeg hatt en del magesmerter, usikker om om dette er kynnere eller ikke, da jeg ikke helt synes det passer med beskrivelsene av hvordan disse skal være. Uansett, jeg har endometriose, og jeg og jordmor har en liten teori på gang om at det kan ha noe med dette å gjøre? Smertene jeg har er lik de menssmertene man har når man har endometriose, bare at det sitter i hele magen. Er der noen gravide med endometriose her, eller som har født, som også har slitt med det samme? De siste dagene har det blitt MYE verre, det holder meg våken hele natten, og det er skikkelig sterke smerter det er snakk om. Har vært inn på sykehuset pga dette 2 ganger tidligere pga dette, da jordmor ikke vil at jeg skal ha så sterke smerter uten å bli undersøkt... Men begge gangene har alt vært normalt, og ingen greier helt å finne en forklaring på det.
Sunniva78 har to små Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hmm, dette vet jeg egentlig ikke, men kan svare slik det har vært for meg. Jeg hadde veldig mye mensverk i begynnelsen av svangerskapet, og også noen blødninger. De fant aldri ut av disse blødningene, så min teori er at det var endoen som hadde siste krampetrekningene... Fra 2.tri har jeg ikke vært plaget med dette. Endoen ligger jo brakk under en graviditet, så jeg synes det er litt rart om du skal få smerter av den nå så sent i svangerskapet... Er du medlem av endometrioseforeningen? I så fall kan du stille spm til fagfolk på nettsidene deres: www.endometriose.no Håper du får litt bedre svar der, jeg skjønner det er fortvilende å gå med smerter som man ikke vet årsaken til... Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå