Gå til innhold

"staaaakars meg, er sååå blakk" *grrrr*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett og svart på en del tråder, spesielt på BiM fra anonyme som har så fryktelig dårlig råd og går en elendig jul, iallefall ihht til dem selv, i møte.

Men det som faktisk irriterer meg, og ja det er kanskje "smålig" å irritere seg over, er at det er snille damer som tilbyr gull og grønne skoger, hjelp i form av ting, tid, penger osv osv, men man hører aldri noe mer!

Jeg synes det egentlig er litt leit jeg.

Ser jo at disse menneskene virkelig kunne trengt, om ikke annet, en liten oppmuntring.

Men de engasjerer og klager og syter, og forsvinner igjen.

Og det er selvfølgelig dumt å meg å engasjere meg så veldig i mennesker jeg ikke aner hvem er, men en god og herlig jul mener jeg vi alle bør kunne bestrebe å få, så langt det er mulig... Og når man selv har det synes jeg det minste man kan gjøre, "in the spirit of christmas" er å prøve å gi andre det samme!

Oppgitt, og veldig trist på de anonymes vegne:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk lover penger til folk?

Har ikke sett trådene du refererer til, men jeg har faktisk opplevd kjempemange gledesspredere på dib.

Mange som bryr seg om andre. Flertallet bryr seg.

Har opplevd mye fint fra dibbere,jeg;

ALDRI har noen klart å få meg til å stortute som i fjor,da jeg fikk julegave fra 5 dibbere som gikk sammen om å sende meg julegave i beste Bente&friends-stil

I dag fikk jeg to nummer av F&B og saltlakris, PLUSS Daim ! (takket være en snill mayaya)

Mammaen til G og A har også vært godhjerta, og tenkt på meg,og sendt "salt-snavvel"...

Og mange andre har også klart å sette en stjerne på min himmel.

Så det finnes solskinnshistorier =o)

Var vel egentlig bare det jeg ville si...

Skrevet

Jeg henger meg på Northern, jeg. Jeg har utrolig mange positive opplevelser gjennom dib. Jeg har fått noen veldig gode venninner her, både nettvenninner og real life-venninner. Jeg har lært masse og hatt mye gøy.

Jeg har sett tråder hvor folk både ber om penger og hvor tilbyr penger, men sånt prøver jeg å overse. Siden det er et anonymt forum, ser jeg ike noe som sikkert, og handler deretter.

Men dib er fint!

Skrevet

Ikke rart folk vil glede deg da Nordlyset!!!!! Du er jo gleden selv du:-)))

Skrevet

Kom på nå at engang la jeg ut et innlegg hvor jeg fortvilte over at datteren min ikke fikk lån i Statens Lånekasse, og da var det en dibber som ville låne datteren min 30 000 kroner....

Veldig,veldig snilt =o)

Men jeg takket pent nei.

Skrevet

Det var jo fint sagt...men jeg føler meg virkelig ikke verdig!

Skrevet

Joda, det skal du! Alle folk er vel verdig litt saltlakris! Og litt ros! :-)

Skrevet

jajaja,så fortjener absolutt alle saltlakriser =o)

Og ros.

Takk for at du er den du er,forresten!

Skrevet

Å joda!!!! Tror du er verdig i massevis:-)

Skrevet

Ja, jeg vet gledeshistoriene er her, opptil flere.

Men jeg synes det er leit med disse som klager og syter, om man kan si det slik, for så bare å forsvinne i dimman mens enkelte snille sjeler her inne gjerne allerede sitter med eske klar til å sende til vedkommende.

Det får meg til å lure på om det egentlig var sant?

(og merk at jeg mener de som er anonyme, de andre er en annen sak)

Jeg er sånn selv, jeg har nok og vil gjerne gi. Jeg engasjerer meg, jeg tilby hjelp og hygge så langt det er mulig for meg, for det synes jeg mine medmennesker er verdt. Men så sitter man her da, med esken med julegaver til de feks to ungen til denne vedkommende, med gavekort på matbutikken og vips så er de borte vekk.

Så egentlig, hvor dumt det nå enn høres ut klager jeg rett og slett på de som ber om og ønsker hjelp og så ikke tar i mot den. Bare forsvinner og aldri lar høre fra seg igjen. Fro da føler jeg meg lurt. Og lei meg, for jeg vet jeg ikke, kanskje stakkaren ikke har internett lenger heller og sitter der med unger og får en helt grusom jul, uten mat, gaver, varme på peisen etc:(

Skrevet

Det som irriterer meg er de som spør etter penger her inne, snufs snufs pappan min er syk var et innlegg jeg husker godt her. Det var nesten mas om å få penger. Og folk dumsnille som de er gir de penger. Og så vi mer til henne som ba om penger, nei.

Skrevet

Vi får heller oppfordre til å slette disse innleggene om TIGGING. For det er jo det det er! Syns nå i det hele tatt det er mye jamring om økonomi her, jeg. Også Norge som har så gode velferdsordninger. Hvordan kan noen klare å alltid syte over økonomi? er det status?

Nå erter jeg på meg alle enslige som skal forsvare seg- det trenger dere ikke med mindre dere har noen nye argumenter. Det er rart å høre hvordan folk kan planlegge å få barn i ung alder uten å kjenne til regelverk ang foreldrepenger.. Å hige etter engangsstønad er vel ikke akkurat noe gjennomtenkt trekkk..

tror de fleste skjønner hva jeg mener...

Skrevet

Enig med dere to som har kommentert.

Det er ikke en trend å "være blakk" eller si man er det, men jeg tror noen har en veldig uvettig pengebruk egentlig. Dårlig oversikt og dårlig kontroll egentlig.

Skrevet

Jeg tror de som syter, engasjerer og forsvinner ikke er reelle personer, eller personen er jo virkelig nok, men de lager seg en situasjon bare for å se hvor mye oppmerksomhet de kan få. JM Siri har jo faktisk avslørt en og annen her inne på det før. Så om et ukjent nick kommer med mye syting over pengenød, elelr en annen usannsynlig historie, vel så engasjerer ikke jeg meg rett og slett fordi jeg ikke helt tror på dem. Synd muligens, men jeg har brukt disse sidene i for mange år nå til å bite på alle agnene her inne...

Skrevet

Av og til havner man i situasjoner man ikke kan planlegge helt da. I fh til økonomi. Jeg prøver å ikke jamre for mye, men om man ikke har rett på dagpenger eller studielån (studerer litt) og søker masse jobb, men ikke får noe, så kan det jo hende man har bittelitt dårlig råd. F.,eks. Det var jo da et helt personlig eksempel, he he.

Men vi klarer oss jo på sparepenger vi. Og vi tigger da ikke etter penger her inne fordet! :)

Skrevet

De med nick engasjerer jeg meg i etter hvor godt jeg kjenenr nicket.

De anonyme derimot er det verre med...

For bak den knappen kan jo for alt jeg vet, feks du gjemme deg?

Og skulle du ha trengt noe ville jeg jo ønsket å bidra med min støtte, om enn kanskje bare med feks å gi deg noen å lufte tanken litt:)

Skrevet

Nå ser jeg igrunnen bare slike innlegg på Skravle og her har jo alle nick, så de med nick som jeg ikke kjenenr til er jeg skeptisk til, de med nick jeg kjenner godt til blir noe annet :-)

Skrevet

Kan jo være noen som bare trenger å få ut litt av frustrasjonen over dårlig råd, men som synes det er flaut å bli gjort til et veldedighetsprosjekt.

Skrevet

Ja, Om jeg klager f.eks. er det jo ALDRI for å få noe. Det er jo fordi det er frustrerende å prøve å gjøre noe emd sin situasjon og å føle at man ikke kommer så langt med det. Hadde vi trengt hjelp hadde vi jo spurt familie og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...