selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 hva bruker folk å gi egentlig? Føler meg plutselig litt gnien når jeg leser tråder på tråder om hva folk skal kjøpe til venner, familie og bekjente :s
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jeg er en av disse "storshopperne" egentlig... Men jeg vil jo gjerne gi noe etter følgende kriterier; god kvalitet, gjennomtenkt gave, noe man ønsker seg eller trenger:)
mayaya Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Til sånne venninner, som jeg feks har møtt her på dib, så ligger jeg på ca 1500-2000.
selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 har de kriteriene egentlig noe med pris å gjøre? relativt sett?
selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 godt å vite, mayaya din blir kostende rundt 20kr.
mayaya Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Nei, det synes jeg ikke. Jeg ELSKER å gi gaver, hele året. Dessverre for lommeboka så har jeg ikke helt begreper om priser, da, men jeg handler etter hva jeg tror folk vil like. Men dette kan jo gjerne være noe rimelig da, ikke alltid at det dyreste er det beste! Min erfaring er at det oftest blir billigere om jeg kjøper ting etterhvert som jeg kommer over noe jeg synes passer, enn om jeg venter til julestria og kjøper fordi jeg "må". Jeg kom over ei bok her en dag, som jeg syntes passet såå fint til ei knall venninne, og heldigvis hadde hun bursdag også :-D Men i år blir det strikkede tøfler på alle mann!
selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 TUSEN TAKK, snillegodesøtefineskjønneherligeflotte venninna mi!!! Kiler i magen når jeg leser den boka... og det er nettopp derfor gaven din blir så billig i kroner og øre... men jeg kommer til å investere en ganske stor dose tid, omtanke, syglede og kreativitet i den, og det teller vel like mye som penger, eller hva?
mayaya Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Nei, det synes jeg ikke! Jeg har dessuten fått gaver som virker helt på bærtur, men som jeg VET kostet masse penger. Mye verre!
mayaya Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Dessuten er det noen som har TALENT når de lager noe selv! :-p
selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2007 du har garantert talent, kjære - du har bare ikke funnet din nisje enda Og det er der orakelet ditt kommer inn i bildet (igjen)...
mayaya Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Jepps, det er veldig godt skjult, venter bare på å sprette opp. Men altså; Jeg ville bli mye mer glad for en gave som er til meg, selvlagd eller kjøpt, enn en ut-i-siste-lite-og-hive-gaver-i-kurva-gave!
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Jeg kjøper ikke så dyre gaver.. Men, forhåpentligvis noe de får bruk for da. Ikke tulleting, men noe innefor rimelighetens grenser som jeg håper de setter pris på) Orker ikke su på labben hele januar, he he:o)
Gjest Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Vi har vel igrunnen bestemt oss for at gaver ikke skal vere så dyre, men det varierer litt. Liker å kjøpe noe skikkelig som kan brukes lenge, og noen ganger blir det dyrere enn planlagt. Elsker å finne det rette:) Kjøper ikke gaver til brødrene mine lenger, vi kjøper bare til hverandre sine barn. Tantebarn ligger på rundt 200, min søster 300-400, mine foreldre ca400, fadderbarna mine varierer fra 200 og oppover. Lager en del gaver som jeg gir bort til venninner. Har et par jeg fortsatt kjøper til, og det skal vi ikke slutte med siden det nesten er den eneste overraskelsen som er igjen. Barna mine varierer hva de får, kommer an på hva de trenger. I år er det nye ski til begge. Samboer får alt fra 200 og lang opp. Har funnet ut at smågaver i siste liten ofte blir dyre, så i år har jeg bestillt så krydder poser med veldig bra og morsomme krydder til 25 kr. Skal pakke dem inn sammen med en oppskrift. Er kanskje litt gnien når jeg leser gjennom dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå