LRMG Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Aaaa! Sliter litt her nå! Gutten vår på 3 måneder får helt panikk noen ganger når pappan skal legge ham. Han kan bysse og bære, men lillegutt går helt ut av sitt gode skinn stakkars. I kveld var han ren, mett rolig og passe trøtt, men likevel ble det helt kluss. Roet seg raskt så anart jeg kom og ga ham puppen. Han er vel litt for liten for å ha bevisst separasjonsangst, men det er tydelig at av og til er det bare mamma som duger. Når jeg legger ham, går det veldig greit med minimal gråting. Flere som har det sånn? Går det over av seg selv? Noen gode råd for å få det til?
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Her i huset går d faktisk nesten bedre når pappaen legger enn når jeg Men d har ikke alltid vært sånn...men noen kvelder alene bare de to har gjort susen Pappaen har blitt mer selvsikker og rolig, og snuppa roer seg veldig fort når hun ikke kjenner melkelukten min Men kan igrunnen legge henne uten problemer jeg og heldigvis
tvilling73, 05/07 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 La pappaen styre på uten mors innblanding :-) Tar pappen seg av raper/holding og sånn når han er hjemme? At sønnen føler han kjenner han?
Gjest Ut på tur Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Her har det blitt sånn siste ukene. men nå skal de ha en dag hjemme alene så da inbiler jeg meg de finner ut av det... det må de jo
LRMG Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 Jada, han bruker relativt mye tid med ham - har han på fanget, bærer han i bæresjalet, bader ham om kvelden osv. Jeg blander meg ikke inn når han legger ham (sitter med øra på stilk i stua, men det må jo være lov:). Hadde det bare vært litt grining hadde det ikke gjort noe, men lillegutt gråter helt hjerteskjærende - i dag ble han hes og stoppet å puste, og det vil jo ingen av oss utsette ham for. Jeg synes det er kos å legge ham, men det er jo greit å vite at pappan kan gjøre det også. Hadde tenkt meg på en fest om 2 uker blant annet.
tvilling73, 05/07 Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Det er jo alltid en fase som går over i en ny fase... noen verre noen bedre.. Gi det litt tid så kommer det seg nok, blir nok en ekta pappagutt på sikt skal du se :-) Tenkte hvis han såg pappen lite men ser jo at de er mye i lag. Stakkars pappaen som sikkert ikke får voldsomt selvtillit på akkurat legging, men det går seg nok til.. Har noen venner der mamma kun var godt nok til begynne med, nå er det kun PAPPA............ når pappa er tilstede
<3 + <3 + ? Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Å herregud....nå slår det meg at pappan aldri har prøvd å legge lillemann. Han er 8mnd!! På tide å prøve.....
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Ludvig *21.03.07* : godt å vite at det ikke bare er her, bop er 6mnd og far har aldri lagt henne. Han hadde henne alene en kveld, men da hadde hun grått til hun segnet om av utmattelse:( Det er en stund siden nå, så jeg tror og håper at det hadde gått lettere nå.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 jeg har aldri ammet men alikevel er det mamma som duger tilk legging og kos,trøst osv. så har ikke bare med puppen og melkelukt... de har jo ligget i magen vår i 9 mnd og kjenner alt ved oss så godher er pappan blitt veldig usikker med det m legging. vi har konsekvent lagt annenhver dag siden hun ble født. og da har stell, melk,liten sang og tilslutt senga alltid vært rutine.(senere også grøt da:)) jeg pleier å gå tur akkurat da for å slippe å sitte å høre på å ha lyst til å blande meg. vi vet jo begge to at jeg bruker 2 min å legge(skal sies at vi har hatt litt prob men har brukt elisabeth pantley boken,nå er alt som det skal) og pappan 15 min. noen ganger lengre. men det var bare en periode som gikk over i en annen. nå er hun snart 8 mnd og pappan begynner å få igjen selvtilliten. men enda hender det at han spørr om han kan bade, stelle og mate bare jeg putter henne i sengen;)
Gjest Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Her i huset er pappaen flinkest på legging! Kanskje hun vet at pappaen er "streng" mens mamma lar henne få lov til å komme inn igjen i stuen hvis hun bare skriker litt... hehe! hun er 2,5 mnd.
Miss L å di Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Jeg har ikke tålmodighet til den leggingen... Putter ungen i seng og forventer at han skal sovne av seg selv. Hehehe... fungerer ikke så godt med små mennesker visst. Men pappaen holder hånden og synger til gutten er laaaangt inni drømmeland. Fliiinke mannen..
mammatil2små Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 Jenta mi e 7mnd. Ho e skikkelig pappajente. Så det går helt fint at han legger ho. Det hender hun bare våkner en time etter ho har sovna på kvelden. At ho har mista smukken eller at ho har drømt. Å når han har gått inn å prøvd å trøsta ho og ho ikke har roa sæ ned med engang, så har æ gått inn å tatt over. SKIKKELIG dumt av mæ. For de 2siste ukan har æ tatt tak i mæ å ikke kommet inn. Og gjett om det kommer en stolt pappa ut når han har roa ho og fått ho til å sove!! En selvsikker pappa e viktig, og det har æ tatt fra han med å bølle mæ inn å tatt over. Og han har ikke sagt nå på det heller. Blei bare vanesak en periode hær. Dumt. Ingenting e viktigere for mæ enn at vi begge blir like viktig for lille jenta vårs. Begge skal være best, ikke bare mamma.
boble <3 Skrevet 20. november 2007 #14 Skrevet 20. november 2007 Det klarer han kjempe fint:0) Har latt de få noen kvelder der jeg har dratt på trening, de koser seg skikkelig når de får være litt alene:0)
Elle melle deg fortelle Skrevet 20. november 2007 #15 Skrevet 20. november 2007 Ikke ofte han gjør det, men det har gått bra da han har tatt seg av hele leggingen. Hun roer seg fortere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå