Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 satt dato og klokkeslett på når vi skal ta en pepperkakedag sammen med alle barna her. Ungene vet ingenting så vi skal overraske de, med tanke på at de bor så langt vekk må jeg si at det blir godt for ungene å se at vi kommer overens slik at de slipper å føle de går på tåhev. Det blir første gang vi har planlagt noe som dette sammen i tillegg til juleshopping som vi skal på også denne mnd. Hennes ide og må si at det vil bli koselig å la minstejenta hennes komme hit til brødrene for å se hvordan de har det. Må si jeg har litt blandede følelser, selvom jeg ser positivt på dette og håper dette er noe som bare vil føre godt med seg, med tanke på alt vondt som ligger bak.
liten og lettmett Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Det høres kjempebra ut, tenk så godt for guttene dine å kunne vise frem sitt hjem for lillesøster også. Med din og stemors holdning er jeg sikker på at dette kommer til å gå kjempebra
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Fantastisk flott av dere begge to:-) Det må være utrolig fint for barna å se at dette faktisk går an. Ha en koselig bake/shoppedag:-)
Travelmor Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Ungene får nok en kjempeoverrakselse! Synes at dere er flinke som får til slike ting. Det er nok litt til ettertanke for noen av oss andre her inne som ikke (alltid) er like omgjengelige. Når det skal sies ville jeg mye heller hatt juleverksted med mine barns stemor enn min eksmann! Lykke til og håper dere får en fin dag!
*-* Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Så fin ide! Vi har også alltid noe felles før jul, grøt eller middag sammen begge familiene. I tillegg til bursdagsfeiringer og julegreia så har vi gjerne sommeravslutningsmiddag eller lignende på sommerhalvåret. Kan i utgangspunktet føles litt slitsomt for oss voksne, men du verden så fint det går egentlig. Og barna blir jo så glade, så for oss er det absolutt verdt det!!
FrøkenKnallkul Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Utrolig voksent gjort av dere begge! All ære til dere! Håper at ting etterhvert kan bli slik også her, selv om jeg ut fra dagens situasjon tviler veldig sterkt på det. Jeg er helt sikker på at ungene kommer til å bli storfornøyde. Husker selv hvor stor stas det var da mamma, stefaren min og pappa satt sammen i bursdagsselskapene våre og snakket (gjør det fortsatt . Lykke til
~~DoraDora~~ Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jaja ikke verst dette Angelica. Din drøm om å være en del av en storfamilie, går i oppfyllelse. Flott at dine barns stemor er så raus mot deg og stebarna sine. Det står det respekt av. Og at hun kommer langveis fra for å delta i julebaksten hos mannens eks, står det enda mer respekt av. (Hun må være en kvinne av stål) Husker jeg leste i ett annet innlegg her, at faren til ungene dine bor på andre sida av Norge. Så dere må jo ha et helt unikt forhold til hverandre. Sikkert kjempeflott for barna, men jeg må si jeg virkelig undrer meg over at eksen din, kona hans og mannen din også er frivillig med på dette. Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde krevd no slikt av kona mi. Og ikke hadde jeg ønsket å ha det slik selv. Det er sikkert og visst. Men så må jeg jo inrømme at jeg ikke trives i eksens nærvær heller da. Ikke en gang for jentene mine sin skyld. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å ha felles julebakst eller liknende sammen med faren til stebarna mine. Men jeg blir virkelig fascinert over at noen kan være så fleksible.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Vet du, alt du skriver går på deg, deg og deg,. Noen fokuserer litt overfor en selv for å tenke på barna. Far og hun har bodd her tidliggere så jeg kjente henne før hun og far til barna ble sammen. Mannen??? Hva skal han si da, nei??? Fordi han ikke ønsker det? He he og nei, hun kommer ikke den veien for å være hos meg, for har du lest tidliggere så bor farmoren til barna rett borti gaten her og utgangspunktet er turen hennes en helt annen enn å bake med meg og barna. Og dette er noe hun ønsket og jeg sa ja. Ikke noe faren her krever eller ber om, så hennes egen ønske, ingen tvang kun hennes uttalelse selv. Og en ting til så krever det ikke stål av å være omgjengelig, bare litt mindre egoisme ofte. Da snakker jeg ikke om alle, for alle har hver sin historie, men tro meg at ofte er det egen egoisme som kan gjøre at barn blir stående i midten og dratt i hver sin ende.
ana baroma Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Det med en kvinne av stål-kommentaren din... dette er nok kvinner med et godt hjerte i mine øyne!! Det går faktisk an å ha et godt forhold til exer og yer, bare så du er klar over det:) Trist at noen ikke får det til, men dersom begge parter er innstilt på det, så kan man faktisk få til sånne ting som dette!!
DolphinGirl Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Beundringsverdig :-) Alle har ulike historier, men dette er like fullt beundringsverdig!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 så utrolig bra :-) jeg skulle ønske alle alternative familier kunne gjøre slike ting sammen for barnas skyld. håper dere får en superfin pepperkakedag :-) det fortjener dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå