Mamma til snart 4 Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 er veldig forskjellig du kan jo gå alt fra 2-3 uker over tiden, men vist barnet ikke er kommet 1 uke over tiden så sender jm hendvendelse til føden så du får sjekk osv. . selv gikk jeg nå 3 dager over tiden, riene beg tirsdag 16 okt fødte fredag 19 okt men hadde jeg ikke født til mandagen så hade jeg fått sjekk på sykehuset evnt blitt satt i gang pga at riene var så intense at jeg hadde vært utslitt for fødsel beg. ..
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 hadde første overtidskontroll på sykehuset (KK i Bergen) 12 dager over termin. Var på legetime 7 dager etter termin, og da bestilte han time.
mamman til snupp Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 ok, så legen henviser en til sykehuset da! Greit å ha en viss peiling!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Første gangen gikk jeg på overtid og var i tillegg GAIA-pasient, med fødselsangst. På tross av dette, ble det ikke satt opp overtidstime til meg før dag 16 etter termindatoen. Ekstra omsorg som GAIA-pasient fikk jeg ikke i den situasjonen. Heldigvis fikk min sykepleiersøster overtalt dem til å prøve å fremskynde overtidskontrollen, slik at jeg kom inn til overtidskontroll fredag formiddag istedenfor å vente over helgen til den 16. dagen, neste hverdag. Da var ikke fostervannet bra, så de la meg inn for igangsettelse med det samme. Dagbladet hadde forresten en artikkel om overtidig svangerskap idag: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/19/518676.html
sund Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Vet at noen sjukehus (Lillehammer blant annet) har overtidskontroll allerede etter 7 dager, for å unngå fødselsskader mm. De har veldig gode resultater av det arbeidet. Synes det er ganske rart at det ikke er enhetlig praksis på alle fødeavdelinger, og at Jordmorforeningen og Jordmorforbundet har ulik tilnærming, jamfør artikkelen i Dagbladet.
mamman til snupp Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 7 dager høres bra ut! Skal nemlig føde på Lillehammer!! Men legen min er jo langt fra stressa med å få ut ungen, så jeg må vel kanskje ringe føden selv å informere om at jeg er så og så langt over termin etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå