Matja Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hva er det du ikke har penger til da? Julegaver? Det kan gjøres veldig billig! Kanskje du kan skrive litt mer?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Har ikke penger til noen ting, etter at alt er betalt av "de vanlige tingene" så har jeg 110 kr igjen. Ikke råd til julemat, juletrem julegaver, julegodteri og ikke råd til at vi kan finne på noe gøy i julen. Ingen ting :-(
Matja Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Hvis du har 110 kr igjen etter at alt er betalt er det noe alvorlig galt, og det skjønner vel du også? Hvordan er det ellers da? Like ille? Da får du vel hjelp fra noe hold, vel? Med barn skal det ikke være mulig å ha så lite penger igjen. Det er jo så uendelig trist!!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Dersom du sitter igjen med så lite, har du behov for supplerende hjelp fra sosialkontoret. Om det gjelder kun julemåneden, så ville jeg tatt en telefon dit i morgen den dag, for å forklare situasjonen. Ellers skal vel Fretex og diverse organsiasjoner hjelpe de som har det trangt til julen. I fjor tror jeg det var noen som snakket om at de dro til Fretex for å få matkurver, som inneholdt en god del julemat og kos. Opplevelser kan gjøres svært billig da Nå kommer det jo litt an på alderen til barnet/barna. Får håpe det ordner seg... forhør deg litt i alle fall! =)
Ane** Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Om du sitter igjen med så lite er det da noe alvorlig galt. Hvordan får du til det??? Regner med du får lønn eller os, barnetrygd, bidrag osv som alle andre?? Billig kan det gjøres.. Skal du feire jul hjemme hos noen i familien får du jo servert julemat der..? Og skal det bare være deg og ungene så arrangerer aleneforeldreforeningen julaften om jeg ikke husker helt feil. Å du skal ikke "skammes" over å feire jul med en haug fremmede... Mamma gjorde det ett år med oss som små, og jeg vil si det var den beste jula jeg har hatt!! :-D Utover det så gjør gavene til barna billige.. Hva med å gi de "gavekort"? Litt avhengi av alder, men ett gavekort på tur i akebakken, en "bake-boller-dag", en dag å grille i skogen osv osv som de kan bytte inn når de selv ønsker...?? Og ellers til venner og familie si det som det er "i år har jeg lite med penger, så beklager, jeg må prioritere barna...?" Lykke til iallefall
Matja Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Regner med at det er mitt innlegg du hinter til Tærteluska... Ja, jeg vil si at hvis man har 110 kroner igjen på konto til neste utbetaling kommer, så er det noe som er galt. Er du uenig i det, eller? Det kan jo umulig være riktig å ha så lite igjen. Det går jo ikke an å overleve på det, vel? Mulig jeg uttrykker meg helt feil her, men NOE må være galt når en familie på minst 2 bare har 110 kr å leve for... Syns det er skikkelig trist jeg for min del, men men.
Ane** Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Ehm hæ??? hehe. Nå skjønner jeg ikke noe. Hinter ikke til noe innlegg jeg. Bare skreiv at noe er galt om man har så lite igjen, og at jeg regner med at Hovedinlegger som alle oss andre får os, bidrag, barnetrygd osv...
Gjest Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Dersom du har så lite til vanlig, eller noe i nærheten, så har du rett på støtte. Også om det er bare for denne mnd. Dersom du ikke har rett på noe eller ikke ønsker å ta kontakt med dem, så ta gjerne kontakt med meg:) Jeg bor forøvrig sentralt på Østlandet og kommer gjerne med både mat og gaver:)
Matja Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Hehe:) Trodde jeg hadde utdypt meg veldig feil, men bra du er enig da:) Helt forferdelig at noen skal ha så dårlig råd. KJenner at jeg blir helt dårlig! Det er så uendelig trist!!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Hvis sosialkontoret er litt snille gir de noe ekstra til jul, men hvis du har igjen litt etter at ALT er betalt, mat, regninger og alt, så får du ikke noe fra sosialkontoret i utgangspunktet. Overskudd er et overskudd. Kan jo håpe de har ordninger i forhold til jul..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå