Gå til innhold

vanskelig å legge...råd pls

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er blid og fornøyd hele tiden, bortsett fra når jhun skal sove. samme rutine alltid smme- stell- amme på soverommet- leggee- god natt. Hun er 2 mnd. Når hun blir lagt ned kan hun beg å gråte mer og mer, noen ganger tar d litt tid. prøver å roe i sengen, funker ikke så tar opp og bysser. Roer etterhvert, men når jeg legger henne ned sover hun litt såå våkner hun av at hun mister smokk så er d ut og inn m den . Hun er trøtt når vi legger henne rundt 1930. Sover godt på dagen bare å legge ut uten å gjøre noe.. og hun sover hele natten, bortsett fra en pupp.

Hvordan få henne til å sovne m en gang og godt. Har prøvd å amme i søvn, vognbagen, vår seng.....RÅD!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte lurer på d samme

Skrevet

Ha en koseklut oppi senga, legg den inntil nesen hennes.

Gjør det trangt og lunt rundt henne med tepper eller store håndkler, så føles ikke senga så stor og skummel.

Legg henne på siden med koseklut mot nesen, som også støtter opp smokken litt. (snu henne på ryggen igjen etter hun har sovnet) Sitt ved siden av sengen hennes med hånden på pannen så hun kjenner varmen og nærheten din.

Legg en varmeflaske i sengen, så den er god og varm.

T-skjorte oppi som lukter godt av mamma eller pappa.

Skrevet

Ida fikk ny interesse for senga si etter at jeg hang opp en uro (veldig rolig sådan, ballonger av brettet papir som svever rundt) over sengen. Da fikk hun sånn rolig drømmende underholdning tror jeg.

Ser jo ut som hun er god på rutiner, jenta deres, ellers altså, men utover det ville jeg kanskje ikke stresset for mye med det før hun blir 3 mnd? Frem til da sovnet ida mye på brystet mitt mens jeg satt i sofaen og sånn...

Skrevet

Styr med tuttene, vi sprang for å tutte vår i flere mnd, helt til hun fekk teknikken selv..

Syns som lemontree at det var tidlig å legge henne for seg selv for de er jo kosete når de er så små.

Holdt forresten på med tutting på minsten på 4 uker også, bare hyl og skrik, så fant jeg ut at melka va kraftig redusert (hun var syk to uker). Fikk da flaske på kvelden og nå sovner hun uten puppen. Kjempedeilig. Pumper hver morgen. Håper å få nok på sikt men hun er storforlangende

Skrevet

varmeflaske inni en bamse eller lignende er supert. samt sånn klutbamse. og gjøre det litt trangt. vi gjorde disse tingene da vår var 2 mnd. men vi lot henne sove i bagen på stua og bar henne inn i senga på vårt soverom i startenmen slutter med det når hun beg å våkne av lyder.

les boken the no cry sleep solution. genial.

vi la foresten lille litt senere når hun var så liten. nå er hun 8 mnd og sovner 19.00 ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...