Gå til innhold

lite søvn på babyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden gutten min ble født for snart 7 uker siden har jeg egentlig reagert på at han til tider sover KJEMPE lite... Jeg syns iallefall det. Har jo hele tiden hørt at babyer bare sover, spiser og skiter:) hehe. Men han er utrolig masse våken, koselig det altså, men lurer på om det er normalt...

Flere ganger har han sovet fra 2400-0700 (kun ett natt måltid) også har han vært våken til neste natt kl 0100! Har kun hatt et par 5 min blunder liksom. Det virker ikke som om det er noe som plager han, han har ellers god allmenntilstand.

I dag så har han sovet fra 02,30-09,30, hadde en blund fra 13-14 og en blund fra 19-2030. Slik jeg kjenner han så er han vel våken til 0100 eller rundt der.

Syns dere dette er normalt eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som snuppa mi det der. Hun sov nesten ingenting på dagen de første par mnd. Aner fortsatt ikke hvorfor, og det var kjempeslitsomt mens det stod på. Men så forandret det seg plutselig, og hun sov flere timer i strekk. Ved ca to mnd. Tror muligens det har noe å gjøre med at jeg begynnte å legge henne til første blunden mye tidligere. Gjerne bare en time etter at hun hadde stått opp. Da var hun trøtt igjen! Og ble hun overtrøtt ble alt bare tull. Søvn avler søvn, det er ihvertfall HELT sikkert!

Nå er hun over 7 mnd, og sover to blunder på en time/halvannen hver dag. Det går seg til!

Skrevet

pia mi kunne være våken over 12timer i strekk før hun var 3mndr,1mnd å sånt rundt der. synes det var merkelig siden som du sier at man har hørt at babyer sover nesten heeele tiden. men helsesøtstra sa at noen babyer var bare rett og slett mye våken,og helt normalt med andre ord.

men det gikk seg til etterhvert,hun sov mye når hun ble rundt 3mndr

Skrevet

flott å høre at jeg ikke er alene om dette.

Skrevet

har d helt likens:) men min sover godt om jeg triller rundt men våkner med engang vi slutter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...