Gå til innhold

Er dette dårlig gjort av oss?

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Broren til mannen min og kona venter jente i februar. Vi har en gutt på 1år.

Svigermor ringte i dag og lurte på om vi hadde planer om å tilby dem å låne babyutstyret vårt. Vi har ingen planer om det fordi broren til mannen min alltid ødelegger det han låner av oss. Han beklager aldri at han har ødelagt noe, han nevner det ikke med et ord og han har aldri betalt oss for noe han har ødelagt heller. Vi vil derfor ikke låne vekk noe av utstyret vårt fordi vi vil ha det til nestemann. Låner vi det vekk til han så er det veldig sannsynlig at vi ikke får det tilbake og får vi det tilbake så er det mest sannsynlig ødelagt.

Hører også med til historien at mannen min sin 2.bror også venter baby og vi har ingenting i mot å låne utstyret vårt bort til dem, men syns nesten ikke vi kan tilby det siden vi ikke vil låne det bort til eldstebroren.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dere bør ha guts nok til å forklare grunnen om dere skulle bli spurt, og ellers låne vekk tingene deres til hvem dere måtte lyste.

Skrevet

Enten låne bort til begge eller ingen..

Hvis du er redd for at det skal bli ødelagt, så er det vel ikke noe å tenke på en gang? Man låner ikke bort ting man er redd for =)

Skrevet

Hadde ikke lånt bort noe. Bare si det som det er; nei, vi sparer det til vårt neste barn. Vil ikke at det skal bli slitt.

Ikke dårlig gjort det. Trenger ikke begrunne det noe mer enn det heller. Er noe alle (burde!) forstår.

Skrevet

Jeg synes dere skal si som det er. At dere er redd om utstyret fordi dere vil bruke det til en eventuell andremann. og at det som har blitt lånt ut til eldstebroren kommer igjen ødelagt eller ikke i det hele tatt. Og så gjøre dere bare som dere vil om dere vil låne det ut til den andre broren.

Synes ikke det er dårlig av dere, selvfølgelig er dere jo redd om tingene deres. Jeg synes faktisk at det er utroligt dårlig gjort av broren til samboern din. Å ødelegge andres ting, det burdte en voksen klare av å ikke gjøre. Og det at han ikke sier noe om det eller spør om han skal erstate det, utroligt utroligt umodent og dårlig gjort

Skrevet

Jeg låner ikke bort annet enn nyfødklær. For det er det ikke så innmari nøye med. Så jeg synes ikke det er dårlig gjort!

Egentlig er jeg litt snurt på svigerinnen min nå da, for de fikk en gutt 2 mnd etter oss og fikk låne aller klærne i 50 og 56. Det var masse fine klær, og babyklær blir jo ikke slitt. Men de har brukt det etter at han vokst ut av det istedenfor å kjøpe nytt, så alle klærne er skikkelig dratt og slitt. Og vi har ikke fått det tilbake ennå, selv om jeg vet han ikke kan bruke det mer. Han har jo tatt igjen vår gutt i størrelse.

Og det er da virkelig en selvfølge å levere tilbake ting man låner i ordentlig stand!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...