Brokade Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Hva ville dere anbefale og hvorfor? Reiser til London.. og skal på juleshopping ol. Mye folk. Er det brostein i gatene? Så tilfelle er det vel litt vanskelig å trille med paraplytralle?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Oi, hvor gammel er den lille? Har du vært i london på juleshopping før? Det er STAPPfullt, jeg ville hatt stor vogn, barnet selet fast oppi. London er kjempefin i desember altså
**My little Miss drama and I** Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 sier bare mye mye folk! ta med begge deler.. tror paraply trille går bra:).. husker ikke om det var bro stein, men greit å ha trilla på flyplassen o.l;-D...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Hmm...lurer litt på dette jeg også. Skal til london i barnedåp etter jul, og da er han rundt 5-6 mnd. TEnkte på en paraplytrille og babybjørn. Blir ikke så masse shopping, men litt blir det jo... Men blir paraplytrille for lite praktisk for en så liten gutt? Vet likssom ikke helt...
Brokade Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 Har vært i London før, men ikke på julehandel i disse tider. Reiser nå til helgen, og den lille er 9,5 mnd og ca. 10 kg. Vi har jo vanlig vogn... ville du hatt med det heller? Tenkte d var vanskelig å å komme seg fremover med stor vogn?
Brokade Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 Vi har ingen av delene i utgangspunktet.. men har sett på paraplytrille til 1300kr (babydan) og en bæremeis til 2000 (Bergans). Bæremeisen har støtte, så det går ann å sette den fra seg på gulvet med barnet oppi.. Får nok ikke råd til å kjøpe begge deler.. da går vinninga opp i spinninga...
Brokade Skrevet 19. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2007 hehe.. det blir nok for heavy til vår 10 kilos baby på 9,5mnd
Brokade Skrevet 19. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2007 Det er kommet en ny babybjørn med ekstra polstring og støtte i ryggen... denne virker ganske bra... det går kanskje greit for en 5mnders baby?
Bergene Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Hva mei tai? Det kan brukes til 3 -4 åringer også om man vil, så tror neppe gutten din er for stor =).
Brokade Skrevet 19. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2007 Å d visste jeg ikke. Trodde d var et alternativ til babybjørn. Synes han er for tung å bære i babybjørn nå. Er det lettere med mei tai? Bæres han da på mage eller rygg? Hvor får jeg evt. tak i det innen torsdag?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Hadde heller kjøpt trille enn bæresjal, regner med han skal sove litt, og det er mye gåing og køståing i juleshoppingen... Goooood tur ! Du får garantert julestemning... Men, har de tent julegatene allerede?
Bergene Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Ja det er mye lettere med mei tai, bærekomforten er så mye bedre enn med babybjørn at det nesten ikke kan sammenlignes en gang. Du kan bære både på mage og på rygg, mei tai er en sele man knyter knuter. Ellers vil jeg anbefale beco om man vil ha en formsydd sele med klipser. Men innen torsdag, hmm...det kan bare kjøpes over nett, så det vil vel ta et par dager i posten så du kan vel rekke det akkuratt. Kan kjøpes hos blandt annet: lotusbarn.no dotedot.com taitasi.com Og inne på tettinntil.no/forumet/ kan du kjøpe brukte om du vil , der inne finner du også en liste med linker til flere nettbuttikker.
Bergene Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 HeldigeMamma: Mei tai er ikke et bæresjal, det er en sele ;-), Og London var tidlig ute med å tenne julelysene, min søster var der vel for 3-4 uker siden og da var de tent =0.
Bergene Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Ser nå at jeg kanskje kunne oppfattes som litt frekk, hehe, det var ikke meningen hvertfalll, måtte bare skynte meg =P.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Jeg har også en 10 kg(minst, var 9,5g på 8 mnd kontroll) baby på 9,5 mnd og vi har fått en bergans bæremeis av mor mi, hun betalte kun 1300,- for den;) Var god å gå med (kun brukt den en gang), vi var på volvo master (golfturnering) i spania og jeg gikk med han på ryggen i noen timer, og kan si det var tunt gitt...hihi. Greit at det går ann å sette meisen ned, men kan jo ikke gå ifra han....gutten vår sovnet i meisen, det så ikke no godt ut, men tror ikke han led noe av den grunn;) Tror nok jeg ville hatt ryggen fri hvis jeg skulle ha shoppet, selv om det er god plass i meisen til lagring, så er det enda bedre plass til poser i en vogn. Hadde nok def. tatt vogn og kanskje en mei tai i bagasjen. www.loveshamu.blogspot.com - Her får du tak i kjempegode mei taier;) Hvis hun har laget noen i det siste da;) god tur
Gjest Ut på tur Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Jeg har ikke vært på juleshopping i London, men har vært på lørdags shopping i Oslo og sentre omkring oslo med jenta mi. Jeg har vært VELDIG glad for å ha bæresjal ikke vogn. Er jo UMULIG å komme seg rundt i en butikk med vogn Jenta mi er litt mindre, har bare prøvd elastisk sjal. Men jeg hadde definitivt valgt ett eller annet jeg kunne bære henne på meg ja.. Da blir han tryggere innimellom alle menneskene også Det finnes noe som heter Ergo bæresele. Jeg har ikke prøvd den, men for meg så ser det ut som noe som er lettere i seg selv, bæremeisen er jo tung uten barn oppi. http://www.vidunderbarn.no.w3.no/ergo/ Billigere er den også Det er forresten viktig du ikke går fra et barn som sitter i en bæremeis som står på gulv/bakke, du må holde på meisen når du setter den fra deg Uansett om du velger meis eller noe annet som babyen ikke er kjent med ville jeg fortet meg sånn at han kunne bli kjent med det. Dersom du velger noe å bære i så ta med vognen,.... kan bli god å ha GOD TUR
Gjest Ut på tur Skrevet 20. november 2007 #19 Skrevet 20. november 2007 Leste i bladet "mamma"(siste utgave) om en norsk designer som bor i London. Hun sa de bodde tett på hennes studio sånn at hun kunne ha med datteren på jobb. DEt var vist umulig å bevege seg rundt i london med vogn. Spesielt på bane, buss osv
Gjest Skrevet 20. november 2007 #20 Skrevet 20. november 2007 Vi har nylig vært i London, og det er veldig tungvindt å ha vogn der. Så godt som ingen steder i hele byen er tilrettelagt for barnevogner, ikke engang underganger til buss og bane. Vi brukte baby bjørn til vesla vår, som var ca 5 mnd da vi var der. Selv om barnet ditt er tyngre, ville jeg anbefalt deg å bære ham på en eller annen måte, Den byen, kombinert med stappfulle butikker og gater, må være et mareritt å ha barnevogn i. Må være vanskelig å være rullestolbruker i London altså...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #21 Skrevet 20. november 2007 For å si det slik.... Når du skal på shopping i London beveger du deg ikke rundt til fots. Til det er avstandene FOR store. T-banen brukse HELE TIDEN. Frem og tilbake. Finn utfør dere reiser hvilke butikker dere vil gå i, og ta t-banen deretter. En blir totalt UTSLITT ved å traske rundt. Kom dere til et sentralt shoppingområde, og vær der noen timer. Ta t-banen til kjøpesentre (bluewater feks.) Kjøp to dagers bill.på t-banen. Billig! Ta t-banen til det super billige kleskjeden(og alt mulig ting, sko osv.) som heter Uff, husker ikke. Ala sparkjøp, men bedre, og mye større og finere butikk. SUPERBILLIGE klær iallefall. Bukser til 40 kr og sånn. Men der brukte vi 4 timer! og det bare i denne ene butikken!!! Ang. bæresele. Jeg hadde kjøpt en super billig trille. Kan jo få for 250 kr. Ungen trenger å hvile ryggen sin og sove. Og da er det deilig med vogn. Har bæremeis selv, men hadde aldri tatt den med på shopping til London. Blir tungt å bære på også i lengden..... God tur :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #22 Skrevet 20. november 2007 Jeg foreslår å bære han. Men ikke bæremeis, den er så tung i seg selv og babybjørn er hvertfall ubehagelig. Jeg ville sett på det som de andre har anbefalt over her; mei tai, ergo eller beco, disse kan han sove i også, funker helt supert det! Dessuten sitter han ergonomisk riktig i dissse selene så du trenger ikke å tenke på at han skal bli sliten i ryggen. Han sitter i samme stilling som i et sjal og du kan bære så lenge du vil, dette gjør han ikke i bæremeis.
Yrha Skrevet 20. november 2007 #23 Skrevet 20. november 2007 Vi skal til England i jula, og dette skal vi gjøre: Ta med baby på flyet i mei tai, og hvis vi ser behovet for trille, skal vi på Mothercare (Englands svar på Barnas Hus, bare mer utvalg) med en gang vi kommer til England og kjøpe en enkel trille. De er billige der.
Yo&La+spire Skrevet 20. november 2007 #24 Skrevet 20. november 2007 Eg ville brukt mei tai:) Har selv ei på rundt 9 kg og har ingen problemer med å bære henne på ryggen en hel shoppingdag....Litt vanskelig å få tak i på så kort varsel, men visst du tar kontakt med noen på tettinntil kan du sikkert få låne! Eg har desverre bare en, ellers kunne du lånt av meg.... Så kan du jo heller kjøpe ei trille i London som ei over her foreslår....visst det skulle bli behov for det. ps....har du med mann? det er enklere å prøve klær visst han bærer;)
Brokade Skrevet 20. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 20. november 2007 Hei, vil takke alle for mange gode svar :-) Jeg har en mann som er veldig gira på bæremeisen.. og han har tilbudt seg å bære selv. Han mener at han greier å bære han i timesvis... (den veier 3,5kg + ca 10kg) så det er egentlig babyen det står på... Mannen min har et hardt fysisk yrke der han går og bærer mye... så han tror det vil gå greit. Babyen får jo god utsikt utover folkelivet da.. og har nakkestøtte, fotstøtte, og han sier nok fra når han har fått nok. Vi får ta en tur innom hotellet så han kan sove en blund på dagen viss det ikke fungerer i meisen. Tror nesten at vi har bestemt oss for bæremeis, og viss det ikke fungerer så får vi kjøpe en trille når vi er der borte. Vi skal passe på å ta mange pauser og bare kose oss med pauser innimellom. Tror ikke jeg får tak i Mei tai på så kort varsel... men skal hvertfall sjekke det opp nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå