Gå til innhold

FORTVILA - mista melken om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ca kl 18 er det som om produksjonen nærmest stopper opp, har nok melk om natta og dagen. Gutten er rasende, vil ikke engang prøve å ta brystet, for han merker det ikke kommer stort. Alle sier at man skal legge de til ofte for å få opp produksjonen, men han er så eitrandes sint at det nytter jo ikke. Til slutt må han bare få flaske. Hva f.. skal jeg gjøre nå da?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 2 mnd, jeg spiser sunt og jevnt, og ammer hver 3 time om dagen, hver 4-5 time om natta. Skal jeg begynne å pumpe om kvelden? Hjelper det?

Skrevet

Jeg har unngått å pumpe (kan ikke fordra det), men har måttet amme begge mine gutter mye oftere enn hver 3. time i den alderen. Da har de gjerne fått hver time på ettermiddag/ kveld.

Skrevet

Ikke stresse!! Stresser du stresser babyen.... Legg han til annenhver time... håndmelk før du legger han til slik at "renninga" er i gang og det går raskere at melken kommer. Blir han sinna så ta han opp og prat rolig til han og prøv så å legge til igjen... Eventuelt prøv å pumpe deg mellom måltidene hans.

Skrevet

Problemet er at han ikke vil ta brystet når det ikke er masse melk der, jeg må vel bare fram med pumpa da - huff......

Skrevet

Men hvis du legger han til oftere enn hver 3. time vil nok produksjonen økes. Er ikke lettere å få han til å ta puppen hvis du ligger i sengen? Det har funket her flere ganger.

Skrevet

Jeg måtte også amme oftere om kvelden, gjerne hver time, på den tiden. Stabiliserte seg litt etterhvert, men nå begynner det å bli lite på kvelden igjen, og vi ammer hver 1,5 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...