Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Etter ca kl 18 er det som om produksjonen nærmest stopper opp, har nok melk om natta og dagen. Gutten er rasende, vil ikke engang prøve å ta brystet, for han merker det ikke kommer stort. Alle sier at man skal legge de til ofte for å få opp produksjonen, men han er så eitrandes sint at det nytter jo ikke. Til slutt må han bare få flaske. Hva f.. skal jeg gjøre nå da?????
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Du har nok ikke lite melk, men mindre av den tynne tørsteslukkende melken er det nok. Den melken som kommer på kvelden er feitereog mer næringsrik enn den på dagen. Jeg har hatt 2 slike som du beskriver;-) det jeg har gjort er å melke ut litt for å få igang utdrivingen.Det går også an å prøve forskjellige ammestillinger...Og byttet bryst ofte! Satt omtrent hele kvelden i sofaen å ammet. Helt til babyen sovnet, og da sov hun hele natten på den næringsrike melken:-)
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Men han nekter å ta brystet - får vel bare ta fram pumpa..
Piipii Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Her er en link som kan være fin å lese:) http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
cecilie25 Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Heisann. Akkurat det samme har skjedd meg, men om natten(heldigvis) Det har ført til at gutten min spiser mindre om natta og sover nesten gjennom hele natta. For å få opp produksjonen anbefaler jeg at du pumper eller melker deg i stedet om kvelden,gi litt mme i "økedagene dine". Du vil kanskje også merke at babyen blir litt trøttere av det(mme) og sover kanskje en time lenger mellom hver mating, kjempedeilig om natten:) Min anbefaling av merker på mme er å holde deg lamgt unna Nestles NAN. Babyen blir hard i magen av den.Jeg byttet til Collett sin, selges på rimi.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 har også opplevd dette flere ganger på kvelden... Men da skulle liksom gutten vår henge i puppen konstant... virket som han tømte dem liksom:) hehe. Men etter brystbetennelsen fikk jeg så utrolig stor produksjon(alt for mye liksoM) så da har kveldene roet seg. Men han henger fortsatt i puppen altså, men nå virker det som han får nok. Tror det er forberedelse til natten!
Gjest Ut på tur Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Jeg leste ett sted at de anbefalte at vi som fullammer skulle benke oss til i sofaen med babyen på puppen om kvelden og der skulle vi sitte til babyen sovnet for kvelden. Da vil de vist ofte sove lenge om natten og kanskje natten gjennom. Har du prøvd syntocinon nesespray som hjelper til med utdrivnings refleksen så melken kommer letter. Du får resept hos lege. da slipper han å jobbe så mye for å få maten. Kanskje du kan gi litt enten mme eller pumpet melk først og så gi han brystet sånn at han er mindre sulten. Elles så er det alltid greit å høre hva hs har å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå