Gå til innhold

kan det være sv.skapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har de siste dagene vært så kvalm og uvel, og da jeg gikk på vekta istad hadde jeg gått opp endel, ble ganske overrasket faktisk.

startvekta mi var på 61,0kg, og jeg har gjennom hele svangerskapet vært under den. helt til jeg var til kontroll i uke 31-4, da veide jeg 63,7. i dag er jeg 34,4 og da veier jeg 67,5. begynte og tenke på svangerskapsforgiftning jeg. kan det være det? har smerter under høyre ribbein, men tror det også kan skyldes at babyen ligger med rumpa der endel. noen som vet? bør jeg gjøre noe eller kan jeg bare ta det med ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg leser riktig så har du på tre uker gått opp i overkant av ett kg i uka. Jeg hadde åtte uker på rad hvor jeg la på meg et kg i uka uten at legen sa noe annet enn at det var normalt, ligger nå på 26+ i uke 38, men til poenget. Ringte føden i helga da jeg hadde vært kvalm og uvel en stund og BT gikk opp en del. Spurte samtidig om vekt for jeg har på de siste to ukene gått opp nesten 4 kg. I følge jordmor jeg snakket med så var vektøkningen i grenseland.. Kronglete skrevet, men når det gjelder deg så har du jo ikke lagt på deg mye på dine 34 uker så vekta trenger du nok ikke bekymre deg for. Når det gjelder smerter på høyre side så husk at vi har mange organer som ligger i press. Kan være at det er levra di som får litt ekstra trykk når ungen legger seg opp. Ikke farlig det heller.. Er visst ikke uvanlig å være kvalm og uvel mot slutten heller om en leser om andres erfaringer.. I de aller fleste tilfeller er det "bare" vi som bekymrer oss for mye, men blir du usikker så ring og snakk med ei jordmor. Da blir en i hvertfall kvitt bekymringer og usikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...