Vår tur :) Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Noen som har peiling på hvor forsterlyden normalt ligger i uke 16?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Skjønte ikke helt sp.målet ditt men.. Fosterlyden, el hjertelyden, ligger mellom 120 - 160 slag i minuttet Hvor på magen man kan finne fosterlyden er vel litt under navlen og ned, men det er ikke like lett å finne. I forrige svangerskap kunne vi finne fosterlyd/hjertelyd rundt uke 14, men denne gangen fant vi ikke fosterlyd før i uke 19. Det har veldig mye å si om fosteret ligger med kroppen inn mot ryggen eller ut mot magen.. Vet ikke om det var dette du ønsket svar på da men...
Vår tur :) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2007 Talte min egen fosterlyd til ca 100. Lånte et doppler apperat på jobben og fant lyden selv. Hadde ikke hørt den før så det var ganske artig. Helt spesielt. Men syntes det var litt få slag. Nå har jeg ingen erfaring med å bruke doppler da, men tenke jeg kunne høre med dere andre!
3-prinser Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Er 15+5. Fosterlyden hos meg ligger på 150-160.
Meg og gutten min Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 husk at det er fort gjort og finne sin egen puls først for di som skal finne den selv!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Spørs nok om det ikke var din egen puls du hørte der Maispire!! For det er fryktelig lett at man hører sin egen istedet for barnets når man er så kort på vei som til deg! Barnets puls ligger mellom 120-160, mest vanlig ligger den på nærmere 150 når man er så tidlig! Så må nok mest sannsynlig skuffe deg der ja.......
Vår tur :) Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Mulig du har rett. Men tror kanskje min puls var høyere enn 100! Fosterlyd kan man jo høre fra uke 7-8, men som sagt jeg kan godt ta feil. Spennende var det hvertfall!
Gjest Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Var nok din egen hjertelyd du fanget opp, fosterets hjertelyd slår som de andre her sier med mellom 120 og 160 (skjønt..da jeg var hos legen forrige uke fant han den på 165) slag. Men 100 slag var nok deg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Jepp,enig med de over. 100 slag pr minutt er deg. Når du først finner baby,merker du stort forskjell i lyden,og tempo. Må nok leite mye mer og bedre. Jeg var syk og var på legevakta. Legen mente han fant fosterlyden, men det var meg. Og ettersom han mente han fant,og jeg kjente på min egen puls at det var meg,så slo hjertet mitt enda fortere.. Hadde vel 115 i puls jeg.. Og når han endelig fant baby,var slagene på 156.. Så det er stort forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå