Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen..

Jeg ventet en liten en i april, har alllerde begynt å tenke på fødselen, jeg må si at jeg gruer meg litt... for jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente, jeg har fødd en gutt før, og det gikk kjempe bra, fødde uten bedøveles ;) litt stolt av det... :) :) over til mitt spørsmål.. er dere redd for å føde igjen? :) er bare nyskjerrig.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker mye på fødselen, om hvordan det kommer til å gå denne gangen. sist fikk jeg epidural med GOD effekt, 8 stink totalt, men grei fødsel egentlig, og gruer meg egentlig ikke. Jeg syns den første tiden etter vi kom hjem igjen nesten var verre, med hensyn til lite søvn, mye besøk og telefoner, litt ammeproblemer jeg ikke turte å innrømme for noen og fødselsdeperisjon jeg ikke innså før i ettertid. Jeg vet ingen fødsler er like, som dem sier da iallefall, men det går vel bra denne gangen og, får vi håpe :-)

Skrevet

Hei! jeg venter også en liten en i april. Jeg er veldig spent og gruer meg til fødselen. Kan få vondt i magen ved tanken. Hadde en tøff fødsel sist, varte 22 timer og etter 21,5 t hvor gynekologen beordret keisersnitt om lillingen ikke var ute innen en halv time, og han kom ti min før det var ks. hadde hatt pressrier i 6 timer.. Så ja, gruer meg og håper håper håper at det blir bedre denne gangen. Sist gang kom ikke lillingen langt nok ned i bekkenet pga en kant i åpningen som ikke ville gå bort. Men om jeg gruer meg til selve fødselen, så gleeeeeeeder jeg meg til den er over, og til å få en herlig baby en gang til! Det er jo verdt det uansett hvor vondt det gjør...:)

Skrevet

ååå Gleder meg faktisk...Og gruer meg ssamtidig..Skal føde på A-hus og hadde håpet på å få brukt lystgassen, men det har de ikke..(fødte på Ullevål sist)..

Det er 4 år siden sist og er veldig spent på hvordan denne fødselen blir...=oD

Skrevet

Ja, jeg gruer meg. Skal ha nr 3 og har jo forsåvidt hatt to greie fødsler. Første gang holdt jeg på ca 20 timer. Andre gang fikk jeg ikke rier og ble satt på "drypp" (misfarget fostervann) og brukte kun 5 timer. Håper jeg slipper greit unna denne gangen uten smertefulle "drypp"-rier :-) Mammas nr 3 satt fast, så jeg får litt angst for det. Man hører jo så mye rart også og vet jo veldig godt hva det dreier seg om nå....

Skrevet

hadde jeg kunne unngått den så hadde jeg fått noen andre til å gjøre det.

sitter med litt skrekk siden sist, men denne gangen SKAL jeg h epidural og lokalbedøvsels mot revning.

Aller helst hadde jg sett at de kakket meg i skalen og vekket meg når det var over

Skrevet

Hei:)

Overraskende nok gruer eg meg faktisk ikke. Til tross for en litt treg fødsel, gleder eg meg faktisk til nestemann. Førstemann kom til verden i februar-07. Nummer to er ventet i april:)

Fødsel på ca 32 timer f.o.m regelmessige rier. Pressriene kom fra 3 cm åpning pga at guttungen låg langt nedi "systemet". Ble overtalt til å ta epidural etter 24 timer. Noe som var DEILIG!! Men er fast bestemt på å prøve uten epidural neste gang. Hvis ikke noe skjer igjen da..

Når eg låg der og hadde det vondt, tenkte eg mange ganger at dette skulle eg aldri gjøre igjen, men her er eg på vei igjen;)

Var utrolig deilig å få guttungen opp på brystet, og gleder meg til å få oppleve det igjen!!

Eg tenker ikke så mye på fødselen. For eg aner jo ikke ka som kommer til å skje, og ikke. Ut kommer babyen uansett;)

Skrevet

Heisann.. Sist fødsel brukte jeg over 26 laange timer, jeg hadde pressrier på 5cm åpning og måtte få bedøvelse og dan var ikke god. Jeg klarte ikke gå så mye for å hjelpe til. Men smerten er glemt og jeg sitter her og er 24 uker gravid. Ja ja, men denne ganger har jeg et annet utgangspunkt. Jeg gikk ned mange (40kg) kg. Var blitt stor før jeg blei gravid. Denne ganger trener jeg 3 ganger i uken. Pluss jeg vet litt mer hva jeg går til og husker igjen følelsen når ungen sklei ut av meg og all smerte var borte. Og den herlige følelsen når han blei lagt oppå meg.. Så svare må bli nei jeg gruer meg ikke men gleder meg..

Skrevet

Ikke redd nei, gleder meg faktisk:-)

Hadde en grei fødsel sist. Brukte heller ikke bedøvelse.

Håper det går like greit og fort denne gangen.

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke har noen betenkeligheter med å føde igjen.. Er ikke redd for det.. Jeg har vært mye mer bekymret så langt i sv.skapet enn jeg var med forrige, men fødselen gikk som en drøm :) Fra riene var i gang til jenta var ute, tok det 1t og 22 min... Fødte uten bedøvelse og alt gikk kjempe fint :)

Skrevet

Jeg gruer meg til å føde igjen! Brukte 2 timer sist og synes ikke det var noen spesielt god opplevelse, men håper det ikke skal gå så fort denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...