**Baby**number**two** Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Er så irritert og såret! Min samboer sin pappa bor sammen med en dame som ødelegger hele familien! Hun er rett og slett syk i hodet. Det har nå gått så langt at vi ikke har kontakt med dem lengre. Vet ikke om det er jeg som overreagerer, kan jo nevne noen av tingene hun gjør/sier så kan dere si deres mening: - Hvis vi er på besøk mer en to dager får vi ikke bruke badet og toaletten. (De er faktisk på gang å bygge utedass til de som skal være der lengre) -Hun ELSKER å sove. På de 5 årene jeg har vært sammen med min samboer har jeg ikke spist frokost med henne en eneste gang, til og med ikke på jul eller påske. - På sommeren i fjor da min datter var 6 mnd var vi på besøk hos de i 10 dag (på den tiden fikk vi fortsatt bruke badet *ler). Etterpå fikk vi høre at hun hadde sagt til folk at det var så forferdelig at hun hadde hatt lyst å dra der ifra. Da vil jeg gjerne tillegge at vi 8 av 10 dager var ute på sjøen fra kl var 9-17. -Vi får ikke lov til å spise middag hos dem når vi er på besøk hvis vi ikke hjelper til med å f.eks male huset, eller hjelpe til å bygge garasje. Men de kommer å spiser hos oss (de få gangene de har sjanse til å komme da, selv om de bor 20 min unna). Da får vi høre fra svigerfar at vi ikke lager ordentlig mat og at det var for lite!! (jeg lover dere det var ikke for lite) Skal ikke nevne de 1000vis av andre tingene som foregår, men synes ikke dere at det er sykt??? Det verst er at det er hun som styrer hele bedriften, og nesten allt her hennes påfunn, svigerfar bare dulter etter. AAAAAAAAAAAAAARGGG!!
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 svigerfar er litt gnien, men grei. Han har en samboer som er litt spesiell til tider. Så heretter skal vi bo på hotel når jeg skal være med på besøk. Svigermor derimot...............hun er gal i hodet sitt stakkar. Hun har jeg ikke hatt kontakt med på et år.......og det blir ikke noe det neste året heller. Ikke så mye som et julekort skal hun få. for ellers har vi det gående til neste jul. Det orker jeg ikke.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Det finnes vel like mange foreldre som svigerforeldre som er idioter, men en kommer for sent inn til å endre sinde svigerforeldre. Egne foreldre har en jo jobbet med i maaaaange år:) Har igrunnen greie svigerforeldre, men min mann har et distansert forhold til sin far som preger hele familien. Tror ikke faren vil ha noe nærmere forhold, men tror samboeren min fikk sjokk da han forstod at alle familier ikke er sånn. Min svigermor tror jeg mange hadde fått fort i halsen fordi hun ikke tenker seg om før hun prater. Hun kan si sånne ting som: jeg gler meg til jeg får ekte barnabar (at en av hennes jenter får barn). Men hun mener det ikke vondt, og er igrunnen bare snill og litt "umoden". Det du forteller høres jo ut som noe "beyond" hva som kan forventes av familieforskjeller. Eaaaaaart, og litt sykt ja:)
katty Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg trodde mine svigerforeldre var spesielle, men etter å ha lest dette er de mer "normale"....Nei...huff, de er ikke normale, men ikke så gale som dine.
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 min samboer ble glad da han hørte mine foreldre bjeffe til hverandre. trodde alt var perfekt og han var litt flau over familien sin............
Kari Trestakk Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Har helt fantastiske svigerforeldre, jeg, så er ikke så erfaren med svigerforeldreproblemer. Men ærlig talt! Dette er verken normalt eller akseptabelt. Jeg ville ikke giddet å ha noe kontakt med de, og det tror jeg jammen at jeg hadde sagt rett ut til de også. Det går ikke an å behandle folk slik! Dere kan jo prøve å være litt diplomatiske, f.eks, dersom dere får sprørsmål om hvorfor dere ikke kommer på besøk til dem, eller inviterer dem på besøk til dere lenger. Forklar saklig og høflig at dere ikke synes at det er noe hyggelig å være sammen med dem, at dere ikke føler dere velkomne i deres hjem, og at de ikke virker til å hygge seg når de er hos dere. Men bare av nysgjerrighet... hva synes mannen din om dette da? Jeg mener egentlig at det er opp til han å konfrontere sin far.
mammaen til Lukasgolle Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Hehe,heeelt sykt!!! Jeg og sliter med mine 4 svigerforeldre!! Svigermor er en hurpe som bare bryr seg om seg selv og sin samboer,han var ungkar til han var rundt 40 år,så kan tenke deg hvor sær han er..off...får vondt i magen bare av å tenke på de!! Svigerfar er en periode dranker som for øyeblikket har gjort det slutt med dama si (som for øvrig er kjempe koselig), avlivet hunden sin, kastet alle møblene sine og skal selle leiliheten sin å kjøpe seg bobil og bo i den!! Prøvde å si at det blir no veldi trangt å komme på besøk med en 2åring og en baby i den..men han kunne fortelle at det er goood plass i en bobil!! Sukk,tenk hvor koselig det kunne vært om man kunne velge sine svigerforeldre!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Nei, har heldigvis kjempe svigerforeldre! Men dere burde helt klart tatt en prat med dem! Sånn skal det jo ikke være!
LegallyBlond Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Bygger de seriøst en utedo for folk som skal besøke dem lenger enn 2 dager???Må nesten le her jeg sitter... Blir de ikke flaue for at alle som bor rundt dem ser hva de holder på med eller tror de at det er normalt å gjøre sånne ting?? Kan jeg spørre HVORFOR dere ikke får låne badet eller doen, er det for å presse dere ut? For da ville det jo vært bedre å bare si at dere ikke får være der mer enn 2 dager. Og jo, dette synes jeg er passe sykt. De andre tingene er skikkelig sære de også, men det med utedoen synes jeg tar kaka. Takke meg til mine normale svigerforeldre ja!
**Baby**number**two** Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 La oss si det sånn, min svigerfar går det IKKE å diskutere med. Han bare skriker og forsvarer seg. Min samboer tok dette opp for alvor med han tidligere i sommer, sa at nå fikk det være nok. Min svigerfar synes ikke at de gjør noe feil i det hele tatt! De snakket sammen ett par ganger etterpå også. Da anklaget svigerfar min sambo for å lyge og for å ødelegge familien! Synes det er helt sykt for jeg vet hvor mye familie betyr for min samboer og han synes dette er forferdelig trist. Jeg tror at svigerfar vet innerst inne at det som samboer hans gjør er feil, men jeg tror ikke han tør å gå fra henne, og jeg tror ikke han tør å si ifra til henne fordi han er redd for at hun da forlater ham.
**Baby**number**two** Skrevet 19. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2007 Du aner ikke hvor mange ganger jeg har ledd av det selv! Det er jo bare komisk! Grunnen til at vi ikke får bruke badet er at når svigerfars samboer våkner en gang mellom 10-12 er hun så sinnsykt tissetrengt. Og det hender jo en sjelden gang at andre folk er på do når hun våkner. (og da handler det ikke om at vi sitter der i 10 min å leser avisen akkurat). Men det synes hun er helt forferdelig da. Sikkert også en mulighet for henne å gjøre slik at vi ikke skulle være der mer en 2 dager.
Arb.ledig husmor Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Kjenner meg igjen i noe av det du skriver... Svigerfar har jeg bare møtt 2 ganger (alkoholiker). Svigermor er langt fra sosial anlagt, og derfor snakker ofte før hun tenker... Hun har en samboer, og første gang de kom på besøk til oss (snuppa var 3mnd gml), var de begge drita fulle, og vi sendte de i seng kl 21!! Ene gangen vi var på besøk hos dem, snuppa var 2mnd, så såg vi de nesten ikkje. De sov t langt på dag, og jeg og sambo følte at vi bodde på et pensjonat eller i et kollektiv.. De hadde også høylytt sex mens vi var der, var ikkje så veldig sent på kvelden. De la seg tidlig, og stod opp sent på dagen... Skikkelig guffent! Svigermor har også vært på besøk hos oss 1 gang til, og da spiste hun heller ikke frokost med oss... I dåpen til datteren vår, satt hun med mobilen sin under middagen, og skrev meldinger med en venninne av seg... Og lyden stod HØYT på... Arg!! Snart gifter vi oss, og da er alt gale da også... Håper vi får et fint bryllup eg....
LegallyBlond Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Da hadde jeg virkelig bygd et lite gjestetoalett inne i huset (for jeg rekner med de har ett hus siden de har plass til utedo =))! Hehe, hvis jeg skulle vært på besøk der hadde jeg konsekvent brukt utedoen. har de laget den så skulle jeg jammen brukt den, og det med ett stort smil rundt munnen =) Men skjønner jo at det ikke er like morsomt for dere da, og spesielt ikke mannen din. Dere får vel bare håpe at enten svigerfaren din tar til vett eller at kjerringen går fra ham.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Min svigermor påstår at hun kjenner datteren min bedre enn meg og hun bor i et annet land og ser henne maks fire ganger i året. I Tillegg sier hun i mot meg i alt jeg sier, krymper alle ullklærne til snuppa da hun kjører de på vanlig vask med vanlig vaskemiddel selv om jeg sier hun ikke skal og gir henne mat hun ikke kan ha pga allergi og kjeks til frokost. Festlig dame!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 He he, det er det raeste jeg har hørt. Får ikke gå do dersom en er der lenger enn 2 dager. Det er helt bak mål.
**Baby**number**two** Skrevet 19. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2007 Uff det høres ikke noe gøy ut! Skikkelig sykt det også. Dumt at de ikke skjønner at de ødelegger. Virker liksom som at man ikke bryr seg om barn og barnebarn. Håper dere får en fantastisk fin bryllupsdag. Hvis dere er redd for at svigermor skal ødelegge får dere kanskje vurdere å ikke invitere dine svigerforeldre eller ihvertfall snakke med dem om hva som er akseptabelt. Lykke til
**Baby**number**two** Skrevet 19. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. november 2007 Hadde blitt skikkelig irritert jeg også! Noen mennesker forstår ikke hva man sier til dem. Min mamma er litt sånn også, men ikke så ekstremt som den dama der.
**Baby**number**two** Skrevet 20. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2007 Er det rareste jeg har hört også. Glad jeg slipper å höre på allt tullet de finner på lengre. Bare synd at sambo og datter ikke får treffe farfar
hva nå? Skrevet 20. november 2007 #19 Skrevet 20. november 2007 vil samboeren din treffe faren sin?? han kan jo ta med seg datteren deres alene så slipper jo du og være i nærheten.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 20. november 2007 #20 Skrevet 20. november 2007 Svigerfar er alletiders! :-) Men svihermor derimot kan jeg ikke si det samme om, hun er ille.. Har nesten ikke kontakt med henne lengre etter alt hun har gjort..
**Baby**number**two** Skrevet 20. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 20. november 2007 Nei det er han som har sagt at nå er det nok. Jeg har alltid vært med han på besøk til dem for han og min datters skyld. Om han fremdeles hadde ville sett dem hadde jeg vært med og støttet han. Men han vil absolutt ikke treffe faren sin når han og dama oppfører seg sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå