♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Dumme meg tenkte seg ikke om når jeg skulle vaske klær, så jeg tok alt på 30-40grader i en maskin... Problemet var at blant de klærene så var det et teppe som voffsen har brukt, derfor FULLT i hundehår! Og gjett hvordan klærene til snuppa ser ut nå... Maaasse svarte hår på alt sammen=( Tok de en ny runde i maskinen, men det hjalp ikke særlig! Hva gjør jeg da? MÅ få vekk alt det håret før hun kan ha på seg noe av det, og det kan jo ikke gå i tørketrommelen=( Men det var nesten alle bodyene hennes, og jeg må jo ha de... Grrrrr!
Mrs. Bouquet Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hvorfor ikke i tørketrommel? Har alle klærne til snuppa i tørketrommel jeg, unntatt uteklær. Beste måten å få hundehåra bort. En annen ting du kan gjøre er å bruke klesrulle.
Arb.ledig husmor Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hmm... La klærne tørke, før du vasker de på nytt... For når de er tørr, kan du kanskje riste klærne, børste de, eller bruke en klesbørste på? Og så støvsuger du trommelen i maskina også, for der ligger det nok også noen hundehår... Og se etter om det er hår i gummilista rundt vaskemaskina...
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 Men er jo ingen av de som tåler tørketrommel... (ifølge vaskelappen da....) Blir jo litt av en jobb å gå over alt det med en sånn en. Er det virkelig ingenting annet som funker? =(
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 hvorfor i alle dager kan du ikke tørketromle bodyene til ungen din? rart! vil foreslå å henge det til tørk, da detter masse av..bare se under stativet når det er tørt.. har hund selv så vet hva jeg snakker om..så får du bare gjenta og gjenta.. evt bruke en sånn limbørste/rulle om du har hund som er litt langhåret.
Mor di! Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Her i huset sliter vi generelt med masse hundehår, og vi bruker sånn klisterbørste over det meste. Hadde ikke klart meg uten =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 har alltid tørket alt til lille i tørketrommel før den streika da.. alt fra jeans til bodyer til undertøy osv osv osv selvom lappen sier noe annet.
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 jeg liker heller ikke tørketrommel, men det tåler en runde i trommelen. det tar hårene veldig bra!
* Mamma'n til Ailin * Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Hvor har du kjøpt bodyene ?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 de henger til tørk nå, så skal jeg gå over de imoorgen med sånn klesrull dings... Om ikke det går så skal det få seg en liten runde i tørkeren=) nei, noen av bodyene må vaskes på 40grader, og det står at de ikke tåler tørketrommel. Ikke vet jeg hvorfor=S
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2007 Det husker jeg ikke=S Men er noe fra hm,cubus,lindex,england og en body+srarkebukse fra disneyland=( Hehe, lett blanding
* Mamma'n til Ailin * Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Du kan tørke dem over stativ, bruke klesrull i morgen og ha dem i tørketrommel i 10-15 minutt tørre. Så forsvinner nok hårene )
Mrs. Bouquet Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Det hender det står 40 grader på noen av jenta mi sine klær også, og alt går på 60 grader og i tørketrommel. Blir det ødelagt er det ikke verdt å ha mener jeg, selv om jeg enda har tilgode å se noe av det krympe eller bli stygt.
* Mamma'n til Ailin * Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Vet i allefall at klærne fra HM og Cubus tåler tørketrommel. Har alt i tørketrommelen her i huset, og ingenting er blitt ødelagt.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2007 Da skal jeg prøve det i morgen=) Men noen av klærene er fra england og disney, så har vært redd for å ødelegge det.Har deres klær overlevd, så gjør vel mine det også Tusen takk for alle tips.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Ja, det er det produsentene er redde for også, så de sikrer seg med å skrive 40 grader, men det aller meste i bomull tåler mer enn det.
;o). Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Jeg har, foruten lillegutt, to hunder i huset. Når det gjelder klær til gutten min, har jeg den "politikken" at hvis det ikke tåler 60 graders vask og tørketrommel, gidder jeg ikke å ha det, (gjelder selvfølgelig ikke "spesielle" plagg). Tørketrommelen er dessuten helt super, når det gjelder å holde klærene fri for hundehår. Hadde ikke tørketrommel før, har egentlig ikke likt tørketrommel så godt tidligere, herregud for en forskjell når det gjelder hundehår!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 19. november 2007 Hehe kan jeg tenke meg! Bare synd vi ikke fikk trommelen før, sier jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå