Gå til innhold

hun "aker" seg opp i sengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og ligger til slutt med hodet helt inn i sengen og nakken liksom i vinkel....ikke noe behagelig. måtte ta vekk lammeskinnet fordi dette virket ekstra glatt og hun fikk akt seg kjapt opp. Noen som har noen tanker om hva jeg kan gjøre for å hindre dette? Fører jo til at hun ofte sutrer og våkner av dette. Hun er 2.5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør min gutt også, startet med det rundt samme alder som jenta di.

Jeg tok på han en natt-kjole (pysj med snøring nederst på kjolen istedet for ben) og nå bruker jeg "baby-safe" (har en fin og billig en fra H&M) uten at jeg fester den i senga utenpå pysjen. Dette fungerer kjempefint, for når han da sparker sparker han inne i kjolen og dermed får han ikke flyttet seg oppover...

..litt klønete fortalt men håper du skjønner!

Skrevet

Tusen takk for tips:) Har du dyne på han også? Skal prøve dette!

Skrevet

Akkurat samme pose har jeg kjøpt på hm, helt topp:) Får heller ikke sparket av seg dynen så lett.

Skrevet

Ja har dyne også. Kjolen er ikke så varm, og den er uten armer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde også det samme problemet-til tider lå han inntil sengekanten i kortenden, på tvers i senga... kjøpte en pose til han fra baby-dan som jeg fester i sidene, og etter det har vi ikke hatt problem i det hele med dette! Begynte å bruke den for ca 1 mnd siden, nå er han snart 3,5...

Skrevet

Du kan også legge en tynn bok under bena i hodeenden av senga.. vet ikke om det vil gi nok gravitajson til å forhindre 'aking' men det er iallefall fint for de små å ligge med hodet litt høyere enn resten av kroppen :)

Skrevet

Gutten min gjorde også det. Fant ut at han likte best å ha noe mot hodet. Nå bruker jeg en t-skjorte eller lignende som han kan bore nesen eller hodet i. Legger det rundt hodet så det føles lunt og trygt for han. Etter jeg begynte med dette så slutta han å ake seg oppover og vrir heller ikke så hodet lenger.

Skrevet

Ja de har behov for å ligge inntil noe, så et tips er å rulle sammen to små tepper eller hånkler til lange pølser og legge nedover sidene på babyen. Skaper litt samme følelsen som de hadde i magen.

Skrevet

dette gjør jente vår også.. hun er nå 4,5 mnd og har gjort dette i ca 2 mnd.. våkner av at hun sutrer for da ligger hun med ansiktet mot sengekanten som er over hodet hennes.. Må dra henne ned igjen og da sovner hun igjen.. Hun gjør det ikke i søvne men tidlig om morgenen når hun våkner.. Vet ikke åssen man skal forhindre dette jeg.. hun aker seg oppover på stellebordet og på gulvet også..

Skrevet

Noen som vet om et nettsted som selger slike poser eller babysafe?

Skrevet

Lillegutt (3,5 mnd) gjør også dette. Vi har lagt en stor pute øverst i senga, så han stopper i den og fortsetter ikke videre oppover mot sengegjerdet. Så på en måte har vi gjort sengen hans kortere, og det er noe veldig mykt oppe ved hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...