Gå til innhold

Kan jeg sende med dete til lunsj i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 18 mnd. er matlei fortiden. det enste som går ned er enkelte middagsretter. kan jeg sende med rester fra middag i dag (pasta med grønsaker+kjøttboller) til lunsj i bhg. i morgen, som bare varmes i micro? eller blir det galt i forhold til de andre barna? de spiser vanligvis brød til begge måltider, som vi sender med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt det med om jeg var deg....Hva er vel viktigere enn at barnet ditt får i seg litt mat!??

Skrevet

det må du vel nesten spørre bhg om? Personlig synes jeg det er et bra alternativ.

Skrevet

jeg hadde sent med brødskiver likevel. de spiser når de blir sultene!!!

Skrevet

Her har snuppa spisevegring pga refluks og jeg sender med pølsebiter osv som hun kan spise som bhg varmer opp i micro for meg. De vet jo også at hun spiser lite og bidrar så godt de kan :-)

Så jeg hadde helt klart sendt det med!

Skrevet

Om personalet ikke har noe imot å varme mat, så er det bare å sende med. Der vi hadde eldsten før hadde vi to medbrakte måltid, og vi brukte ofte å sende med et "kaldt" middagsmåltid. Puttet biter av skinke eller kalkun, omelett, kjøttboller, fullkornsmakaroni, grønnsaksbiter osv. Gjerne rester fra dagen før. Han likte også alt i en wrap. De hadde ikke lett tilgjengelig mikro, så gutten spiste det kaldt. Men han liker best mat lunken/kald.

Når gutte blir litt større eller om han er flink å spise selv er en frukostblanding i matboksen supert. De kan bare ha melk i, eller så sender du med yoghurt:)

Skrevet

Ja, det er jo bedre å sende med noe som blir spist, enn å få tilbake bortimot full matboks med hjem igjen... tror jeg sender det med... Blir litt låst i den brødskive-vanen..

Skrevet

Det hadde jeg gjort. I morgen skal sønnen min få med seg rester fra middagen i dag: Fiskepudding og pasta. Greit å kunne variere litt. Sønnen min blir brødlei med jevne mellomrom

Skrevet

Ja, det gjør vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...