ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 jenta mi på 18 mnd. er matlei fortiden. det enste som går ned er enkelte middagsretter. kan jeg sende med rester fra middag i dag (pasta med grønsaker+kjøttboller) til lunsj i bhg. i morgen, som bare varmes i micro? eller blir det galt i forhold til de andre barna? de spiser vanligvis brød til begge måltider, som vi sender med.
Lykke*Li Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jeg hadde sendt det med om jeg var deg....Hva er vel viktigere enn at barnet ditt får i seg litt mat!??
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 det må du vel nesten spørre bhg om? Personlig synes jeg det er et bra alternativ.
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 jeg hadde sent med brødskiver likevel. de spiser når de blir sultene!!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Her har snuppa spisevegring pga refluks og jeg sender med pølsebiter osv som hun kan spise som bhg varmer opp i micro for meg. De vet jo også at hun spiser lite og bidrar så godt de kan :-) Så jeg hadde helt klart sendt det med!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Om personalet ikke har noe imot å varme mat, så er det bare å sende med. Der vi hadde eldsten før hadde vi to medbrakte måltid, og vi brukte ofte å sende med et "kaldt" middagsmåltid. Puttet biter av skinke eller kalkun, omelett, kjøttboller, fullkornsmakaroni, grønnsaksbiter osv. Gjerne rester fra dagen før. Han likte også alt i en wrap. De hadde ikke lett tilgjengelig mikro, så gutten spiste det kaldt. Men han liker best mat lunken/kald. Når gutte blir litt større eller om han er flink å spise selv er en frukostblanding i matboksen supert. De kan bare ha melk i, eller så sender du med yoghurt:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 Ja, det er jo bedre å sende med noe som blir spist, enn å få tilbake bortimot full matboks med hjem igjen... tror jeg sender det med... Blir litt låst i den brødskive-vanen..
Gjest Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Det hadde jeg gjort. I morgen skal sønnen min få med seg rester fra middagen i dag: Fiskepudding og pasta. Greit å kunne variere litt. Sønnen min blir brødlei med jevne mellomrom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå