jj34 Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Jenta vår har hele tiden hatt litt tør hud, vi har vært flink å unngå alt av såpe, brukt olje og smurt henne med krem. De siste par dager ser jeg at hun har blitt mer ru og nuppete i huden, er litt rød på disse områdene. Gjelder både bein, lår armer, rygg og ansikt. Er så redd for eksem. Er det noen som har noen råd? Er så usikker på om jeg ska ta kontakt med lege? Hun er 5 mnd
blittmamma07 Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 hei! det er nok atopisk eksem som de fleste vokser av seg. Min datter på 6 mnd har også eksem. det har blitt litt verre nå i kulden så jeg skal ta en tur til legen bare så han får sett. men jeg kan anbefale Aderma krem fra apoteket som er veldig fet. den beste for akkurat dette eksemet. kjøpte den selv i dag og etter 6 timer er det faktisk det røde litt dempet. spør også etter brosjyre om atopisk eksem, Aderma har egne så kan du se på bilder om det ligner.
Lillegutt og jeg Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Jeg anbefaler også A-derma (tror den heter exodema, eller noe lignende). Har en gutt på snart 5 mnd, har også tørr, ru, nuppete hud. Etter allerede 14 dager er han mye finere i huden! Jeg har også byttet fra ACO badeolje til Babyline, dette har også vært bedre for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå