@nneliten Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Hva er drømmejobben din og hvorfor er akkurat DET drømmejobben? Er det det du jobber med nå? Hvis du ikke har drømmejobben nå - har du tenkt å gjøre noe for å få drømmejobben en gang i fremtiden? Bare lurer, jeg... Jeg har foreløpig ikke drømmejobben - jobber som allmennlærer (mitt første år) og har derfor fag og klassetrinn jeg har "måtte ta til takke med"... Jeg tror drømmejobben for meg egentlig er pedagogisk leder i barnehage (har jobbet som det i ett år og stooooortrivdes!) Mest positivt med barnehagejobben: * få tilbringe dagen med tillitstfulle, takknemlige og positive barn * stor handlefrihet i arbeidsdagen * få være mye ute i frisk luft Jeg håper å få jobbe med 1.klasse fra neste høst, og håper dermed at lærerjobben likevel er drømmejobben ;-) Hvis det viser seg at jeg likevel savner barnehagejobbing, skal jeg ta 1 års videreutdanning nettbasert (barnehagepedagogikk og småbarnspedagogikk) og få meg ped.leder-jobb igjen. Bare synd at barnehage er så underbetalt...men trivsel kommer foran ALT!
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Ambulansearbeider og jordmor. Vi får se om jeg får gjort noe med det... i hvertfall ambulansen. Så spennende og givende begge deler. Ta i mot liv eller redde liv.
Vicky 83 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hei! Om et halvt år kommer jeg også til å være allmennlærer. Kan man bli kvalifisert til å være ped. leder ved å ta ett år med barnehagepedagogikk og småbarnspedagogikk? Det hadde jo vært veldig fint.
@nneliten Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 Til Vicky 83: Ja, det er et nyopprettet studie for allmennlærere og barnevernpedagoger som ønsker å jobbe som ped.ledere. Universitetet i Stavanger + en av høgskolene på østlandet har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå