Gå til innhold

noen som har barn med astma?


Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en liten gutt som har så stygg hoste.. han har hatt det siden han bare var få måneder. Vi trodde først han var forkjøla, men hosten går aldri over. Blir verre når han er forkjøla, men hosten er der alltid, enten han er forkjøla eller ikke..

Nå tror kanskje legen at det kan være astma. Vi venter på å få utredning på barnepoliklinikken..

 

Men mitt spørsmål er om det er skadelig å la gutten sove ute? Dagmamma nevnte noe på det.. Han har sovet ute siden han var 6 mnd, nå er han 14 mnd. Ligger selvsagt godt innepakka og fryser jo ikke..

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir han værre av å sove ute da? Symptomene på astma kan forværres ved at han utsettes for kald luft, men hvis du ikke merker at han blir værre av det tror jeg ikke det er noe grunn for å ha han sovende inne i stedet...

 

Har forresten en på ett år, som også har symptomer som kan tyde på astma. Han har litt hoste på natta, og litt på dagen, men ikke mye. Han er også "surklete" pusten, værre når han blir forkjølet, men det er der litt hele tida. Men han blir ikke dårligere av å være ute (heller tvert imot) og virker ikke hemmet på noe vis (blir ikke fortere sliten enn andre f.eks). Så det kan være mange andre ting. Bl.a er det ikke uvanlig at luftrøret er litt "umodent" slik at det er spesielt dårlg plass. Det fører til at slim fortere tetter til luftrøret og irriterer slik at det blir hoste. I så tilfelle vokser de det av seg. Men det er jo viktig å få det undersøkt slik at man kan gi barnet rett behandling :)

Skrevet

Jeg har ei jente på 19 måneder som hadde en stygg hoste over lang tid, spesielt om natten. Hun begynte på Flutide inhalasjon for en måned siden, og ble merkbart bedre av den. Legen mente hun hadde en forkjølelsesrelatert astma som små barn ofte har.

Skrevet

HI her. Jeg har ikke merket at han blir noe verre av å sove ute, nei. Det høres veldig likt ut som du beskriver.. surklete og hoster en del, spesielt når han sover - kanskje fordi han da er liggende?

Men har ikke sett noe systematikk i at han blir dårligere av å sove ute... hmm.. kanskje jeg bør ringe å høre med en lege...

Problemet er at jeg tror det vil bli et himla strev å få han til å sove inne, nå når han er vant med å sove ute.. må liksom hjules litt i søvn. men skal selvsagt ta den kampen om jeg må!

 

Håper virkelig virkelig at det er noe han vokser av seg! Vi merker ingenting på pusten hans, og han virker ikke til å bli mer sliten enn andre..

 

 

Skrevet

Jenta mi på 21 mnd har astma.. Gått på medisin siden hun var 7mnd.

 

Hun blir verre av å sove/vere ute når det er fuktigt i luften.. ellers går det kjempefint å sove ute :)

Skrevet

Gutten min har vært sånn du beskriver siden han var 3 mnd. Nå er han 15 mnd. Begynte på flutide inhalasjon for 1 uke siden og merker at han er mye bedre allerede. Hoster nesten ikke noen på nettene lenger. Det er en lettelse for meg.Han sover så mye bedre og er dermed opplagt og glad om dagen.

Legen sa at han ikke har astma, men en slags forstyrrelse på slimhinnene. Genetisk arvelig.

Noen kaller det barna-astma, men han kalte det ikke det sa han.

Han vokser dette av seg ettervert.

Sa ingenting om at han ikke kan sove ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...