Gå til innhold

Ultralyd - full urinblære??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal på min første vanlige ultralyd imorgen.... MEN i brevet står det at man skal møte med full urinblære... Hvorfor i alle dager skal man det??? Og det må da bare være fælt å ligge der med full blære mens noen trykker på magen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Det stod det ikke i mitt brev når jeg skulle på UL med førsta.

Kansje det er noe nytt da?

Men høres litt rart ut..

Skrevet

Ja, det står i mitt brev også. Det er vistnok fordi babyen, hvis du har tom blære kan ligge langt ned i bekkenet. Med full blære kan det være lettere å se bedre, samt få bedre bilder.

Skrevet

jaja, jeg springer nå på do hele dagen jeg da, men får nå bare drikke mye før jeg skal inn da og håpe dem ikke trykke på blæra....

Skrevet

Så rart! da jeg var på ul var det like før hun sendte meg på do, for urinblæra var så full at hun nesten ikke fikk målt hodet på lillegutt! og det var veeeldig fælt å ligge der med full blære mens hun dunket på magen for å få han til å snu seg.. holdt på å tisse på meg! gikk bra da :)

Skrevet

Blir litt forvirret her... hmhm... Noen flere??

Skal på ultralyd i Molde jeg da.... kan være dem har forskjellige ønsker dem som skal utføre ultralyden rundt om i landet da men syns det er merkelig..... Vil jo gjerne se mest mulig, best mulig :-)

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om ultralyd på mennesker. Er ikke mange uker på vei, så jeg har ikke vært på ultralyd selv enda.

Men jeg jobber på dyreklinikk, og har sett en del på når de tar ultralyd på dyr. Og har hørt av noen veterinærer at de gjerne vil ha dyrene med full blære, fordi de tar utgangspunkt i blæra når de skal orientere seg og finne resten av organene.

Men når de tar drektighetsultralyd derimot, tror jeg ikke de trenger full urinblære. For da er det ganske lett å finne fosterblærene.

Og som sagt, jeg vet ikke hvorfor legen din vil ha deg med full blære, men det er vel sikkert en grunn til det.. Du får spørre når du kommer dit:)

Skrevet

He he.. Jeg var i Molde på UL jeg også. Er førstegangs, så jeg var veldig undrende på hva jeg skulle gjøre og ikke. Sprang på do i ett sett den tiden og tenkte på at jeg måtte møte opp med full blære. Droppa å gå på do flere ganger og var skikkelig tissatrengt når jeg møtte opp. Sambo syntes skikkelig synd på meg. Så jeg henvendte meg i luka og spurte om jeg skulle avgi urinprøve for da kunne jeg gjøre det med en gang siden jeg måtte sånn på do. Men nei... Skulle ikke ta urinprøve. Rakk ikke å gå på do før jordmor kom og tok oss med for å ta UL. Hun trykte og sto på og sambo holdt på å le seg i hjel når han så hvor rød jeg ble innimellom av å holde meg. Etter Ul spurte jeg forsiktig hvorfor blæra måtte være full, fikk jeg til svar at det var for at de skulle få best mulig bilde... Gjett om det var ei som spurta på do for å tisse da!!!!! :)

Ironisk nok så skulle jeg ta urinprøve ifht morbarn- undersøkelsen like etter, ble sittende en god stund for å presse ut noen få dråper da...

Skrevet

Får nå bare prøve å drikke mye og holde ut da, vil jo ha et best mulig bilde!!! Det er flere gravide i Molde og altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...