Gå til innhold

Er det flere her som har slanke barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå 10,5 mnd, og veier 7380 gram. Hun var 3500 ved fødsel.

Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å legge på seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser hun iløpet av en dag da?

Skrevet

Niesen min veide 7 kilo da hun var ett år... hadde faktisk sixpack på magen:) Men det justerte seg etterhvert og hun er en helt normalvektig 4 åring i dag.

Skrevet

Min gutt er like gammel, og veier 10,5 kg. Han er også veldig slank, men det har nok litt med at han er 79 cm lang.

Har du snakket med HS?

Skrevet

Vi har også ei slank,lita snuppe. Hun var 3400 g ved fødselen, 8500 g når hun var ett år. Nå er hun to år og han komt seg opp i den nette vekt på 11 kg. Ingen plugg med andre ord. Jeg har bare slått med til ro med at det er sånn hun er :)

Skrevet

Hvor lang er ho da?

Lillegutt er 74 cm og 9.5 kg, og han er slank. Merker det på enkelte bukser, i livet.

Skrevet

Joda, snuppa på snaue 17mnd er lang og tynn. Ikke spiser hun mye heller. Men helsesøster sier at så lenge de følger kurven sin og er friske og raske ellers så er det bare sånn de er. Mi veide også rett under 7kg når hun var året, men nå er hun rett under 9kg så det går oppover i hvertfall:)

Skrevet

Hun spiser som en hest. Iløpet av en dag spiser hun ca 3 posjoner grøt (altså posjoner av 125 ml grøtpulver, det pakken kaller posjonsstr),

ca to middagsglass, litt startkjeks innimellom og en god del pupp.

Hun følger ikke kurva si. Akkurat nå ligger hun godt under den laveste kurva. Hun har i perioder vert plaget med dårlig vektoppgang, men da har det vert forklarelig med at hun har spist lite. Nå spiser hun masse og går ikke opp alikavell. Har hun bendelorm eller hva er dette?

Hun har ikke begyndt å gå skikkelig enda, så det er ikek aktivitetsforandring.

Skrevet

Prinsen vår er 18 mnd. Han veier 10400 gram noen og 80 cm lang.

Skrevet

Jupp, mini er 85 cm og rett under 10 kilo.

Da han var 72 cm var nok han samme vekten som din jente tenker jeg, kanksje enda lettere.

Har hatt flere runder med vektnedgang , men tenker saa lenge han vokser og utvikler seg som han skal saa er det greit.

Eneste er buksene som er et slit, er helt umulig aa finne bukser som henger oppe. Livvidden hans tilsvarer str 74, men lengdemessig maa han ha 86/92.

Min var ogsaa "normal" ved foedsel, 3460 g.

Skrevet

De (HS og legen dær) sier at de vil sende henne til St.Olavs (sansynligvis enda en innleggelse da) dersom det ikke bedrer seg iløpet av de neste to ukene.

Dere andre emd små barn, ble dere også sendt inn og ut av sykehus? Sa barne greie ut, eller var ribbein og ryggrad like fremtredende som de er her? Hva sa leger? Fant de noe?

Lå de stabilt under nederste kurve, elelr var de oppe og hildte på den nederste streken innimellom?

Skrevet

mathias er slank. 10 mnd. Har ikke veid han siden han var 9 mnd nå, da var han 71 cm og 8670g .

Skrevet

Synes det er greit at du evt får en utredning på henne, dersom hun sliter med dårlig vektoppgang. Det du kan gjøre er å bruke meierismør, helmelk, fløte i maten osv. Du må tenke at du skal forsterke maten hennes. Får hun mme, ville jeg forsterket denne med en måleskje ekstra. Gi hyppige måltider, dvs mat hver tredje time.

Lykke til

Skrevet

Hvorfor skal hun legge på seg? Har du fått beskjed om at hun er tynn??

Mine gutter var 3000 da de ble født 14 dager på overtid, og er slanke barn. Men de er sunne, sterke og aktive gutter. Var vel mellom 8-9 kg da de var 12 mnd. Min gutt som snart er 3 år er "bare" 13 kg, og 103 cm høy.

En må passe godt på at desse "småttisene" våre putter i seg fornuftige ting når de først spiser dvs. nok fett. Olivenolje, ikke evoo, og rapsolje kan blandes i middagen.

Skrevet

Kanskje hun har cøliaki?

SYns du bare skal være glad for at de vil sjekke henne opp, ikke det at det må være noe som feiler hene. Men det er jo smart å utelukke forskjellige ting

Skrevet

Ja selvsagt er det jo bra med en utredning til derswom noe er i veien. Men jeg håper jo at ingenting er i veien, og at hun raser opp i vekt fremover nå. De andre gangene vi har vært innlagt har de ikke funnet noen ting. Men da spiste hun MYE mindre.

De vil at hun skal legge på seg fordi hun er tynn ja. Ribbein og ryggrad synes godt. Du kan telle knokler opp ryggen bare ved å se på henne to meter unna. Men hun er ellers vakker da. NYYYYDELIG jente selvsagt. Hehe. Hadde hun gått stabilt lite opp hele tiden så hadde det jo vært greit på at vis. Men hun går generelt lite opp i tillegg til at hun nå går ned. Hun gar gått ned over 350 gram på 2 mnd.

Skrevet

Snuppa mi er 3,5 år, 13kg og en meter lang. Veeeldig tynn.

Skrevet

Jenta mi var 3060gr ved fødsel, er nå 18 mnd og ca 9,5 kg (har ikke veid siden 15 mnds kontroll) og ca 80 cm. Hun er slank, for at buksene skal passe i livet bør de helst være str 74, men da blir de altfor korte.

Hun spiser godt for det meste, men har perioder hvor hun knapt får i seg et helt måltis iløpet av dagen. Men hun er sunn og forholdsvis frisk, og trives tydeligvis.

Skrevet

Småen var 2 år og 4 mnd da han var på 2 års kontroll.

Da var han litt over 90 cm antar de (han nektet å la seg måle og ville ikke stå i ro, så det ble bare ca.

Men han veide 10,7 kg.

Skrevet

mini er 1 år, og veier 8 kg.

HS sa idag, at vi sku begynne å ha matolje i maten hans, så han får mere kalorier...

så der kan være et tips.

ha litt smør i grøten, ha smør i middagen, eller olje da..

Skrevet

Han er født i uke 36 da (evt en uke før det).

Da var han 46 cm og 3580 g.

Pga. vekten trodde de han ikke var prematur, men pga. helseproblemer i ettertid har de forstått at legen min og jeg måtte ha rett likevel.

Har regnet på det at noe annet vil være umulig da mannen min var bortreist senere.

Skrevet

Som oss voksne er også barn forskjellige. Spiser hun normal, har fin allmenntilstand og følger sin egen kurve er det ikke noe poeng i å stresse. Ta kontakt med helsestasjonen her hvis du bekymrer deg. Ida Fien min var 9,1 kg på sin ettårskontroll, ingen som sa noe på det. Nå er hun snart 3 år og veier nøyaktig 14 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...