Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Jobber i helsesektoren, vi har veldig mange tunge pasienter på jobben og jeg er gravid. Men enda føler jeg ikke de tilrettelegger for meg nok der. Det er mange gravide der nå og alle er sykmeldte. Jeg vil også bli sykmeldt men da føler jeg at jeg har sviktet meg selv. Liker ikke å være sykmeldt men nå føler jeg at jeg trenger litt tid å komme meg på både for min egen del og babyen sin del. Ser det som et nederlag for meg selv å bli sykmeldt da. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jeg ville pushet på for å få lettere arbeid uten sånne løft etc. Har selv unngått sykemeldinger i begge svangerskapene, og syns man bør jobbe så lenge det er mulig. Hva sier sjefen da?
trebarnsmamma? Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hm. Kan du snakke med de om tilrettelegging først da? Og snakke med legen om evt. redusert arbeidstid - at du evt jobber litt, men ikke fullt? Jeg er også gravid og er 100% sykemeldt pga hyperemesis. Skulle gitt alt for å få være frisk i svangerskapet, men det kan jeg dessverre ikke velge selv.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 sjefen er vel den som er greiest. Jeg prøver å si det på laget mitt, men det nytter ikke når alle er så tunge som de er av pasientene. Jeg har ikke lyst til å være sykmeldt. Men det er veldig tungt fysisk denne jobben i tillegg til psykisk. Men jeg er sliten hver dag etter jobb. Da jeg gikk med første mann var jeg sykmeldt i til sammen 6 dager og det var på slutten men det var ikke like tungt da
Honningmelon Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jeg skjønner veldig godt at det kan være vanskelig med tilrettelegging på en sånn arbeidsplass. Jobber med det samme, og for min del har det ikke vært mulig. Gikk litt på aktiv sykemelding, men da telles jeg jo ikke med da. Jeg ble fult sykem. etter hvert, og legen min (som er lege på det sykehjemmet) visste veldig godt at tilrettelegging kan være veldig vanskelig. Både for den som trenger det, og de som en skal jobbe sammen med.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2007 Nei det er ikke bare å tilrettelegge, for det er tungt denne jobben, og mange blir slitne ellers også av å gå til de som er så tunge. Jeg merker jeg er heldt utkjørt, gråter mye når jeg er alene fordi jeg føler jeg er så sliten. Men jeg føler meg som en pingle fordi jeg er så sliten og ønsker meg sykmelding nå
Honningmelon Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Kjære deg, det er ikke noe nederlag å ønske seg sykemeld. Snakk med legen din og fortell hvordan du har det, så finner dere ut hva som er den beste løsningen for deg. Kanksje aktiv sykemeld. hadde vært noe? Da bestemmer du jo selv hvor mye du orker å være på jobb.
Loglady Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Det er en fair sak å være sliten i graviditeten, enten man har en fysisk tung jobb eller ikke. Hvis de ikke kan tilrettelegge bedre for deg, synes jeg du skal la legen avgjøre det sammen med deg. Blir så oppgitt over at så mange får dårlig samvittighet av å sykemelde seg i svangerskapet, selv når de ligger flate av kvalme,eller stavrer seg avgårde på krykker med bekkenløsning. Hva med å ha god samvittighet overfor barnet i steden? Angrer selv på at jeg ikke tok det roligere i svangerskapet, for fytterakkern så sliten jeg var når det var over. Men da er det rett på søvnløse netter, ammestrev, bli kjent med et rykende ferskt menneske, osv. Ikke tid til å hente seg inn. Spar krefter, enten du gjør det sånn eller slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå