Smånetta 14.mai Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Har ikke skjønt at det er to forskjellige ting før nå, jeg. Har lurt på om folk har hørt og skrevet feil. Kan noen forklare meg forskjellen? Blir så nysgjerrig. Kan nesten tenkte meg at bekkenløning er når bekkenet slarker, dette står det mye om mange steder. Men er låsning sånn at det setter seg fast? Er det sener som blir stive av feilstilling, eller er det bekkenet som setter seg fast? *vitebegjærlig*
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 har bekkenlåsning. Sterke smerter i korsryggen, muskulaturen rundt setet blir veldig ømt og gjev i tilegg smerter som stråler ned over føttene. Bekkenet er låst slik at ein virvel ligg i klem. Kiropraktor prøver gjerne "løsne" begge sider av bekkenet litt, men i tilegg er det viktig med egeninnsats for å styrke rygg/mage/skrå magemuskler som hjelper til å holde bekkenet på plass. Veit ikkje om du blei noko klokere på dette. ??
Smånetta 14.mai Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2007 Aha. Ja, da skjønte jeg mer. Har ikke så mye følelse av bekkenet mitt annet enn bekkenbunnsøvelser. Har vært kjempeheldig sånn. Vanskelig å sette seg inn i, men når man får anatomien forklart, skjønner man at det gir smerter, altså.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg har begge deler. Bekkenløsningen sitter på meg foran i symfysen, og føles løst. Får en ilende smerte, nesten som tannverk. Bekkenlåsningen sitter bak på høyre side, og gjør at jeg er stiv, og veldig øm. Går til både kiropraktor, og fysioterapeut for dette. Kiropraktoren forsøker å "brekke" det opp, men musklaturen har blitt så anspendt, at det er vanskelig å få til. Derfor går jeg til fysioterapeut, som prøver å løsne på musklaturen Ps. Alle gravide har bekkenløsning, men ikke alle får vondt/ubehag av det. Hormonene gjør at leddbånd, og brusk blir mykt, og "slarkete", og det kan da gi smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå