Gå til innhold

Magesår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her hatt magesår og kan fortelle litt om hvordan det arter seg.

Lurer på om det kan være grunnen til svie høyt oppe i magen, kvalme og følelsen av at noe er på vei opp i halsen.

Har brukt mer ibux enn normalt denne høsten, så jeg har mine mistanker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på. har det akkurat likedan som deg.

skal til lege i morgen, tenkte å nevne det da..

i tillegg til det du sier, går jeg konstant og raper og har liksom luftsmerter i brystet.

Skrevet

Sånn som du beskriver høres d ut som om du kanskje har litt mye magesyre...? Reflux? Ta kontakt m lege, si at du mistenker magesår og få de til å sjekke deg!

Skrevet

jeg vet fremdeles ikke om det var magesår jeg hadde, men ble lagt inn med mistanke om dette og gallestein.

Hadde sviende/brennende smerte øverst i magen og bakover i ryggen. Gikk i tak, kunne være helt jævlig i en time og så greit i en time... Fikk beskjed fra legevakten at det var halsbrann jeg, hehe men det var det ihvertfall ikke! Ble innlagt dagen etterpå. Hadde oppkast, ble ekstremt fort sliten (måtte sette meg rett ned i en rullestol etter 5 minutters gåing på sykehuset) . Smertene ble mye verre ved anstrengelse. Generelt dårlig allmenntilstand, feber osv...

var helt jævlig vondt... var 20 uker gravid på den tiden også, og det var IKKE noe gøy =(

Skrevet

Jeg har hatt magesår!

Jeg fikk det etter at jeg hadde betennelse i ei skulder og ikke tålte medisinen jeg fikk. Brexidol. Skumle greier! :P

Det begynte med at jeg fikk styggvondt øverst i magen, oppkast hele tiden, løs mage, og avføringen min var i tillegg svart. Avføringen blir svart/delvis svart ved magesår siden blodet koaguleres før det kommer ut. Er det friskt blod i avføringen tyder det på at det er noe i tarmen som er galt.

Magesår gjør DRITVONDT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...