nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 han er nå på vei hjem fra DK. vært der i 5 dager. jeg har fått pepper her inne før fordi jeg lurte på om det ikke var vanlig å få gaver fra besteforeldrene. da de kom på barselbesøk hadde de ikke med seg noen ting. sist år var det ikek en gave under juletreet fra DK. ikke fra svigermor, ikke fra svigerfar og sambo gjennom 10 år - de har kun 1 barnebarn. svigerfar har 6 bonusbarnebarn som han er veldig opptatt av. Heller ikke noe gave fra Oldeforeldrene . De har 2 Oldebarn. hvorav et er vår sønn, og en halvt år yngre pike som bor i Særp. De spurte hva vi ønsket oss. Jeg vet de ikke ikke har råd til mer enn for en 100 lapp - enda de arvet flere millioner sist år. men jeg sa vi hadde satt pris på et par hjemmestrikkede ullbukser til vinteren. Så aldri noen julegave. men vet at piken i særp fikk. Vi er ikke uvenner av noe slag. Gave fra Svigermor kom en gang over nyttår. så det var da enda noe. Men som sagt ikke en gave fra de i DK under juletreet. etter jul gjorde sambo en avtale om noen penger de hadde byttelånt. At det skulle gå til ny bilstol til Andreas. Så da var det i orden. så noe ble det jo til slutt. Ja, givergleden er stor. Andreas fikk ikke noe 1 årsgave av svigerfar heller........... Jeg sender bilder hver uke på mail, og videosnutter . Føler jeg gjør mitt for at de skal få kjenne sønnen vår selv om avstanden er stor. så nå har han vært i DK. De andre har visst sendt med gaver. Jeg vet fra tidligere at de ikke sender noe i posten. Vi sees heller ikke før jul. så da blir det ikke noe gave fra farfar denne gangen heller..... ikke så mye som en liten lekebil engang.... noen vil kanskje synes vi er kravstore. Men jeg synes nå det er rart at en farfar ikke gir sitt barnebarn gave uten å måtte bli oppfordret til det. De små I DK får i lange baner.........de er så flotte barn atte.......... Åhhhh jeg er så glad for mine foreldre som både gir og vil være sammen med................
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. november 2007 vi ble selvfølgelig glad for pengene sist år. Det er måten de blir gitt på som blir litt rar. en avtale gjort langt ut i januar liksom!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Skjønner dere utrolig godt jeg. Har en slik svigerfar selv. Han er rett og slett "håpløs". Han bor i Nord og har dame i Kristiansand, så de bor der nede store deler av året. "Dåpsgava" eldstejenta fikk var ett kort der det stod hun skulle få 100 kr i mnd til hun fyller 18 år.. Nå er det 4 år siden dåpen, og hun har ennå ikke fått noe på konto. Til jul og bursdag får hun heeeelt andre ting enn det hun ønsker seg, ennå dem spør oss hva hun ønsker seg. Og vi er IKKE kravstore.. Han/dem finner som regel noe søppel på Europris og gir henne. Hun har fram til nå vært eneste barnebarnet hans, fram til vi fikk nr 2. Ikke har dem "tid" til å se jentene våre heller. Dem kom innom på mandag og var til tirs, med bobilen sin. Men jeg/vi så nesten ikke noe til dem. Jenta vår lurte på om dem kunne være så snille å være her ennå når hun kom fra bhg (erfaringsmessig tok jeg henne ikke fri). Tjaaaa... Dem fikk da se på det.. Dem var så vidt innom her og passet minstejenta i 10 min mens jeg kjørte henne i bhg, da jeg kom hjem forsvant dem i bobilen igjen. Kom inn hit kl 10.30 for å dusje begge to. Da svigerfar var ferdig i dusjen, så forsvant dem til byen, uten å spørre om jeg og minsta ville være med (hun lå og sov). Dem kom tilbake kl 14.30.. Minsta sov da sin 3 lur. Dem lurte på om dem kunne hente Ronja med bobilen, selvfølgelig ga jeg dem lov til det. Dem reiste i bhg og hentet henne kl 14.45 og fra oss reiste dem kl 15.15!!!! Altså, hentet henne i bhg og slapp henne av hjemme og reiste videre. Og travelt burde dem f... ikke ha det da begge er uføre... Jeg blir så eitrande forbanna at jeg sprekker omtrent. Dem sees ikke akkurat for mye i løpet av ett år pga avstandene... Sambo fikk i fjor til bursdagen sin (30 år), en øks kjøpt på Europris til 49.90 og en skjorte fra HM til 99,-. I år fikk han ingen gave av faren sin.. Han er skikkelig forbanna og skuffa over faren sin, men får seg ikke til å ta det opp med han. Så vi er DESSVERRE flere i samme båt. Heldigvis så er svigermor alle tiders, selv om vi dessverre ser henne altfor lite i løpet av året(hun bor nordpå). Og mammaen min som stiller opp på alle kanter, nesten FOR mye til tider. Hun kjøper ALT til barnebarna sine hun... Ikke at det betyr alt da...
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 sambo har vel aldri følt seg helt verdsatt. har vært mye rart ellers. de er hyggelige nok, men vi er liksom ikke verdt noenting.... han kan ringe å prate om hans pappsøsken og deres barn. hvor søte de er osv. han spør hvordan andreas har det, men det blir til at sambo forteller bittelitt som ikke gjør noe inntrykk før de er over i noe annet prat..... jeg sender ukentlig bilder på mail med litt tekst. aldri aldri aldri får jeg noe svar tilbake.......... så egentlig har jeg sagt mange ganger at jeg skal slutte å sende noe. Vet at Oldemor elsker bildene da. hun gir alltid tilbakemeldinger. En søt gammel dame, men redd for at noe skal koste da vet du!!!!
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Uff, sånn er det med min far og. Og han bor ca 15 min unna med bil. Aldri på besøk, sjelden en telefon, må opplyse og invitere på bursdagsbesøk. Kommer ikke uten. Men han har en elskerinne / kjæreste i kjelleren som han leier ut til. JA, han er gift og...Uff. Og elskerinnen og hennes 5 barn og 8 barnebarn er alt som betyr noe. Ser de ofte kjøre rett forbi her, han henter "barnebarna" i barnehagen... de går i samme som mine to gutter. Kjører de alle veier og handler... Trist, for han blir jo ikke kjent med sine egne barnebarn. Men jeg bryr meg ikke så mye lenger. Vil han ha det sånn så får det bare være. Han vet ikke hva han går glipp av. Men julegaver det kommer han med i det minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå