Gå til innhold

Uff, vi skal feire jul hos svigers i år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern min har vokst opp hos besteforeldrene sine og de er kjempehyggelige mennesker. Men har ikke særlig lyst til å ta med lillemann og feire jul der. F.eks.

- På juleaften i fjor stakk jeg innom en tur, da var jeg nesten 3 mnd på vei. Svigerfar prøvde å overbevise meg om at det gikk greit at jeg drakk akevitt, da begynte svigermor også - jeg måtte krangle meg fra å drikke :/

- De drikker altfor mye. Og svigermor spiser litt for mye piller.(har blitt veldig deprimert etter svigerfar fikk sykdommen..)

- Er storrøykere, og det er alltid tett med røyk der. Pleier å invitere de over hit for å treffe lillemann for her røykes det ikke inne.

Men bestefaren er syk, og fikk beskjed for 5 år siden om at han bare hadde 2 mnd igjen å leve. Han er blitt svakere i det siste og tror dette blir den siste jula hans.

Hadde sett frem til den første jula med oss tre og besøke/få besøk av familie i juleferien.. Men sambo hadde takket ja til invitasjoen før han snakket med meg.. Og føler ikke at jeg kan si nei heller akkurat.. :( Men har virkelig ikke lyst til å tilbringe juleaften hos dem.. Hjelp...?

Videoannonse
Annonse
Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

Hvis han er "døende" så sier det seg selv at dere må dra..synes jeg da.

Skrevet

Hvis bestefaren ikke lever til neste jul, vil du nok angre veldig på at dere ikke feiret jul med dem. Må jo være trist for mannen din hvis du nekter.

Be han sette som krav at de må gå ut for å røyke, event røyke på et rom dere dere ikke oppholder dere.

Skrevet

Dra til svigers i jula. Vanligvis er jeg antirøykefanatiker - men jeg tror at ungen tåler litt passiv røyking denne ene jula.

Skrevet

Ingen mulighet for at de kan komme til dere i jula da? Er litt lettere å sette grenser i eget hus enn når man er på besøk... Men om det ikke går, så ville jeg nok dratt ja. Kommer nok til å angre derson han ikke får en jul til.

Skrevet

Jeg hadde reist, men hvis de er gamle og bestefar er syk kan det jo hende de vil sette pris på å slippe å arrangere jul? Min mormor er super glad for å slippe alt julemaset og har i mange år allerede reist rundt å "snylta" på andre :) Hun blir 88 år snart....

Skrevet

nei, er alltid svigerfar som ordner med alt av mat der - og vi får aldri lov å hjelpe til :P hehe.. sta sånn sett! svigermor bruker gåstol og beveger seg ikke stort, svigerfar klarer så vidt å gå nå.. så de får nok ikke gått til noe annet rom .. menmen.

har en problemstilling til:

hunden deres hater bikkja vår, går alltid løs på han og har en gang bitt hull gjennom leppa hans. så vet ikke hvordan vi gjør det sånn sett. kan jo ikke akkurat la bikkja vår være hjemme hele kvelden heller.

Skrevet

Hvis det virkelig er tjukt av røyk hos de hadde jeg spurt om de vennligst kunne la være å røyke inne den kvelden.

Ellers kan dere vel vel be de til dere fordi mini er så liten fortsatt, lettere å legge osv hjemme...

Ang. bikkja klarer den da vel en kveld alene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...