Gå til innhold

Plis hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 2 og en halv måned har kanskje melkeallergi! legene vil ikke teste og er derfor usikkre! Vi gikk på nan og han hadde mye vondt i magen! Begynte med soyamelk (prosobee) og han ble bedre! den ekstreme gulpinga forsvant og han gulpa overhod ikke! Så etter en stund sa legene at vi skulle prøve nan igjen for å se hvordan han reagerte! da var det lettere å vite om det var melkeallergi! Nå har han fått nan i ei uke og er helt fin! ENESTE problemet er at han spyyygulper helt sinnsykt! Er det nok tegn på allergi??? ettersom han ikke gulper av soyamelka! Han har ikke særlig mere magevondt av nan enn soya nå! Men nå bruker vi minifom i melka, det gjorde vi ikke sist han fikk nan. Fikk heller ikke minifom i soyamelka. Plis hjelp meg! legene gjør ikke det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår hadde melkeallergi og han spygulpa når han fikk nan. Jeg ammet så det var ikke så ofte han fikk det.

Fikk også høre at jeg tok feil, for babyer gulper jo....

Stol på instinktene dine og forlang en resept på soyamelk.

Skrevet

Du kan jo også prøve en annen type MME da, som collett eller hva det heter.

Og blir han ikke bedre da, så hadde jeg nok krevd en resept på soyaMME

Skrevet

Vi har fått innvilget blå esepten på soyamelk! i dag faktisk! I dag begynte han å hylgrine igjen! skriker så han rister og det er helt forferdelelig å høre på:( Var hos HS i dag og hun sa at det var noramlt og gulpe mye! Så det betydde ikke at han hadde mlkeallergi! Men han spyguper jo til tider! Med soyan gulpa han ingenting! Smeller i rompa ahnnes i dag1 så mye luft stakkar! Snes dere at skrikinga i dag (etter 1 uke med nan) og gulpinga er nok til at vi sdkal begynne med soya igjen?? eller bør vi gi det mere tid for å se om han bare hadde mye luft i dag...

Skrevet

Jeg syns du bør begynne med soyamelk igjen. Med så små barn så går det ikke an at de skal venne seg til mat de ikke tåler.

Hvis skriking og gulping forsvinner når han får soya er jo dettenok en indikasjon på at han ikke tåler nan.

Jeg ville ikke bytta til collett, er jo melkepulver i den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...