Gå til innhold

trenger noen andres meninger om dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg kommer nettopp fra legen og har fått påvist en mageinfeksjon etter ukesvis med diare og oppkast. Jeg har gått endel ned i vekt og er for tiden veldig sliten og medtatt, samt at jeg er i uke 34.

I og med at jeg ikke kan ta noe antibiotika, fikk jeg beskjed om kun å drikke væske de tre neste døgnene, ikke spise noe fast føde. Er allerede veldig sliten, så jeg er spent på hvor mye mer kroppen min kan tåle nå.

Har også endel jævlige magekramper, ligger og vrir meg av smerte.

Synes dere at dette er forsvarlig i forhold til at jeg er såpass langt på vei, kan barnet ta noe skade av at jeg ikke får noe fast føde de tre neste dagene??. Lurer litt på om jeg skal ringe føden for å høre om dette er greit, siden jeg også er høyrisiko.?!

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en mageinfeksjon tidlig i vår, før jeg ble gravid. Legen sa det ikke var noen kur mot det, det gikk over av seg selv, måtte bare ta tiden til hjelp. Jeg fikk bare beskjed om å spise lett fordøyelig mat, så jeg søkte litt rundt på nettet å fant ting som var lurt å ikke lurt å spise. Blåbærsaft skal også være veldig fint å drikke for magen. Synes bare det er rart at du skal faste i 3 døgn, i hvertfall når du er gravid. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden å hørt hva de sier, greit å høre fra flere hold.

Skrevet

Huff og huff :(

Det er jo en lege som har "anbefalt" deg dette, og de burde jo vite litt hva de gjør.... men jeg har selv en lege som er rimelig fersk (ikke at det trenger å noe å si men...), og som jeg ikke har spesiell trygghet til. Jeg har derfor ringt føden et par ganger for å snakke med en jordmor som jeg tror har mer peiling... Så jeg ville nok kanskje gjort det ja: Ringt føden og bedt om å få snakke med en jordmor for råd. Forklar henne situasjonen også får du høre hva hun anefaler - kan jo hende de vil ha deg inn til en sjekk og da kan de sjekke om babyen får nok næring osv...

Lykke til og riktig god bedring!

:)

Skrevet

Sjekk med en lege til du. Du kan ta paracet. spis kiwi og druer. En lege sa til meg at kiwi er som medisin for magen. God bedring til deg.

Skrevet

Supper, blåbærsupper, blåbærsaft, havresupper etc. ta til deg noe som ikke er så hardt på magen:) Ikke drikk bare vann, du må ha i deg litt andre ting.

Appelsiner og mandariner er ikke lurt å spise, selv om det er frisk er det skallet rundt fruktkjøttet ganske tungtfordøyelig.

Kiwi er sikkert også bra somnoen forslo her. Du vurderer jo selv, men sikkert greit å la vær å spise tungt fordøyelig mat.

Det er ingen fare for barnet om du ikke tar til deg så mye næring nå, det er værre om du blir uttørret.

Ring føden for sikkerhets skyld kanskje?

Skrevet

Hei :-)

Huff ikke bra å være så syk!

Faktisk så er det veldig viktig at du får i deg flytende føde, dehydrering kan være værre og farligere enn at du ikke får i deg nok næringsstoffer. Kroppen vår er bygd sånn at lille beibis i magen får det han/hun trenger, så får vi det lille som er igjen. Men skjønner godt at du er bekymret.

Hvis du vil ha oppskrifter på gode næringsrike supper kan du bare sende meg en mail!

Kanskje de bringer linsesuppe fra Mat og mer?

Uansett GOD BEDRING!

Klem Anna :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...