Gå til innhold

Farlig å bruke stramme bukser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gravid-bukse jeg kjøpte i uke 18, men den har nå blitt ganske så tight rundt magen. Den er ikke kjempebehagelig å gå med, men bruker den litt enda pga at jeg bare har en annen. Kjedelig å gå å kjøpe en ny nå synes jeg.

Bare lurer på om buksa kan skade babyen på noen måte? Strikken som går på magen er ganske stram, men den kan jeg bare dra ned. Men også selve bukselinningen strammer, særlig når jeg sitter og bøyer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er virkelig farlig men har fått beskjed fra min jordmor at man ikke skal ha stramme bukser fordi det blir trangt og ubehaglig til både baby og mor. Trur det er verdt det å kjøpe ei ny bukse eller joggebukse i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det stopper opp blodsirkulasjonen litt er nok ikke stramme bukser noe gunstig under et svangerskap. Kjøp deg heller en god behagelig bukse som passer istedenfor.

Det spørs jo litt HVOR stram den er også da, men det er jo ikke noe behagelig å gå rundt i noe som strammer uannset..

kjøp deg en ny en du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme... har ikke sånn kjempetrange bukser, men kan være litt stramt hvis jeg bøyer meg frem når jeg sitter på dataen f.eks....

Og så har jeg bare 4 dager til termin, så lite lyst å kjøpe noe nytt no.

Har jo joggebukser, men de er jo også stramme når jeg bøyer meg frem...

Klemmes hodet til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nei babyens hode ligger godt inni bekkenet så det blir ikke klemt. Men det er ikke bra for verken mor eller baby at man har på seg alt for trange bukser, siden dette, som nevnt overnfor, går utover blodsirkulasjonen.

Det er mye bedre å ha på seg noe løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig er det nok ikke nei! Er mer pga blodsirkulasjonen din ettersom magen blir større at det kanskje ikke er så behagelig om det er for trangt.

Men de sier jo at man kan ligge på magen (om man vil det) uten at det er farlig.... Så da er vel ikke en trang bukse noe skadelig, tror jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge min jordmor er det ikke farlig med atramme bukser for babyen, men er mye mer behagelig for mor om den ikke strammer. Så er nok ikke så dumt og invistere i litt velvære for seg selv? Må jo ikke nødvendigvis handle på de dyreste mamma butikkene om ikke økonomien er den beste. De fleste kjedebutikker selger ok mammatøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde på meg ei dongeri bukse her en dag hvor strikken er litt trang og linningen på buksa gnager seg inn i magen når man sitter.. da var det ei lita ei i magen som virket litt sint, tror nesten hun syntes det var ubehagelig,, klarer bare bruke joggebukser eller skjørt, synes linningen på alle andre plagg gnager seg inn i magen når man sitter, blir ganske frustrert,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har ikke det morsomste utvalget, men de har ganske gode joggebusker til rundt 200 kr... jeg fant en super deilig, svart bukse der til 149.- Heia H&M!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Hei, min vigana er veldig stram kan liksom ikke oppne den å se inni den har liksom lokka seg på 3dager er det normalt er det noen som har det samme

Anonymkode: 70589...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...