Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt litt ulike ting rundt dette, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Har fått tilbud om å kjøpe en brukt maxi cosi av en bekjent.

Den er ca 2 år gammel og pent brukt.

 

Er det fy fy å kjøpe brukt sikkerhetsutstyr?

(i fx klatring er jo dette helt "forbudt")

 

Vil jo ikke ta noen sjanser med vesla.

Noen som har hørt noe ang. disse tingene - kjøpt brukt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du VET at stolen ikke har vært utsatt for kollisjon skal det ikke være noe fare. Det samme med hvordan den er oppbevart i mellomtiden. Den skal ikke ha stått altfor kaldt i en lengere periode da dette gjør samme skade på stolen som ved kollisjon.

 

Vi har selv tatt over en stol fra bekjent som vi stoler fullt og helt på, så ser ikke noe problem i å bruke den.

Skrevet

Ja - vet at den ikke har vært i kollisjon.

 

Mener bare jeg hørte en gang at en ikke skulle bruke stoler som var over x-antal år gamle, men husker ikke hvor mye.

 

Takk for tips om oppbevaring - skal sjekke dette.

 

Men på den andre side, de som har flere barn har vel ofte brukt den samme stolen om igjen? Er jo ikke så stor forskljell det.

Skrevet

Man skal ikke bruke stoler som er mer enn fem år gamle er det vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...