Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Har jeg aldri skjønt....................eller så var det.....:, det å gifte seg fordi man får barn................................................. Ja, der hadde vi det............................: , Hvorfor må man gifte seg fordi man får barn var spørsmålet?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hvem spm svarte du på nå, overskriften eller spm i innlegget.?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Man må ikke, men mange gjør det=) fordi de føler at det er en forpliktelse overfor barnet, etternavn og sikkert andre grunner jeg ikke kommer på i slengen=)
~~DoraDora~~ Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Finnes det folk i dag som gifter seg fordi de har fått barn? I så fall er det nok de som ble fortest skilte. Barn er en dårlig grunn til å gifte seg
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 hvem sier at man må det. men det gir jo en slags "trygghet" om man kan kalle det det hvis ene dør. man kan da site i uskiftet bo. men av erfaring er ikke dette en fordel når og hvis den som sitter i uskiftet bo dør, da ved ev. arveoppgjør hvor ikke alle barna har samme foreldre, da dette fører til at det uskiftede boet også må gjøres opp og de som da har krav på mindre syntes dette er svært så urettferdig enda det handler om arv etter ikke bare de sistes død. inviklet ja men helt klart lettvint for en mor om hun mister mann å slippe å ta arveoppgjør med barn som er midreårig som hun da har ansvaret for å holde med mat og tak overhode om hun da mister huset fordi barna skal arve etter far. men å gifte seg kunn fordi man er blitt gravid, uten å tenke mer over hva dette faktisk innebærer blir jo dumt men så tror mange at det viser ansvar, men her er det vel at man tar ansvar for det som kommer altså et barn og det behøver man ikke å gifte seg for å gjøre for det ar egentlig ikke noe å si på det punktet. det med å gifte seg ved graviditet henger vel igjenn fra da det var skam å få barn uten for ekteskap. men det er jo ikke det synet dagens sammfunn har på ting.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Morsomt å lage barn:-) samt det fører med seg litt ekstra goder i form av barnetrygd, barnebidrag, kontantstøtte, overgangsstønad, bostøtte, gratis utdannelse osv osv... derfor er det bare bortkastet å gifte seg:-)
Cat.68 Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Fordi det er så djævla godt og utføre momentene som kan føre til barn!!! Derfor ;o))
Gjest Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Må ingenting...vi velger å gifte oss ( i tingretten vel og merke) av praktiske årsaker ( lettere dette med arv pluss nødvendig ved adopsjon). Hadde det ikke vært for det så ser jeg ikke noen grunn for å gifte seg.. Man står LITT sterkere hvis man er gift i forhold til arv, rett til å sitte i uskifta bo osv hvis partneren går bort..og vanligvis dør den ene før den andre. Jeg er redd at hvis jeg skulle gå bort før barna er voksne så hadde ikke samboren min had juridisk rett til sønnen min...noe jeg ønsker han skal ha..jeg ønsker også at sønnen min skal ha lik rett på arv i forhold til søstrene sine. Lettere også i forhold til forsikringer, det medfører en viss risiko i gubbens yrke, så det er like greit å være føre var...skal ikke ta livet for gitt noen av oss.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Sur for at du ikke har blitt fridd til du eller Angelica?
RundLurt? Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 for å få halve formuen til den du gifter deg med når du skiller deg etter noen år, lettjente penger!
Storebror & Lillesøster Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Vi har fått en gutt og vi var ikke gift da,fikk han fordi vi hadde lyst på barn. Vi forlovet oss fordi vi vil gifte oss,fordi vi elsker hverandre.. Man må ikke gifte seg for og få barn,og heller ikke fordi man har fått barn,man gifter seg hvis me\an syntes for det,ikke for barnets skyld.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Klart et rynketryne måtte slenge med kjeften annet enn å svare på spm, men ikke en bombe akkurat. Nei jeg skal fortelle deg at jeg er nok alt for fri i sjelen til å gifte meg og låse meg fast, så her er det åpne vingene å fly......................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå