Gå til innhold

Er jobben din allsidig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på at den jobben jeg pr i dag har er veldig allsidig...men nå er det bare 2uker igjen, så er det ny jobb.

I går var en typisk allsidig da:

'bake boller

'fylle opp varer

'fylle bensin og sjekke lufttrykk i bilen til ei gammel dame

'dele ut eventyrcd til barna som var innom

'fixe en port til et vaskeannlegg som ikke gikk opp

'"forløse" en pick up som hadde satt seg fast i vaskemaskinen

'åpne kundedassen som var tett etter at noen hadde brukt tørkepapir i ræva istedenfor dopapir(og jada det var vanlig dopapir der og)

'dele ut 2008 kaffekoppen til statoil.

Og igrunn var det en helt vanlig da for oss som BARE står i kassa på bensinstasjonen og tygger tyggis!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ikke så kjedelig ut da å "bare stå i kassa" ;-)

Min jobb er også alsidig: sove, spise, sove, surfe, spise, røyke, spise, sove, sløve, kjøre, sove osv...

Neida, men det blir endel venting når dagens oppgaver er unnagjort, fort gjort å få brakkesyka. Men på en typisk dag uten kjøring: bilvask, medikamentgjennomgang, trening, vask av garasje, gjennomgang av bilen, lesing, generellt vedlikehold av bil og hus og deretter venting. Og da blir det mye av det første jeg ramsa opp. men så har vi "heldigvis" en del oppdrag, og to oppdrag er aldri like.

Skrevet

Ja, definitivt.

Er lærer på ungdomsskolen, og da er man fort psykolog, sosionom, mamma, trener, kokk etc i løpet av en dag ;-)

Skrevet

å jobbe i butikk er ganske ålreit synes jeg. så lenge jeg slipper sitte i kassa:) å vaske gulv er egentlig også en ganske fin jobb. man får styre mye selv og kan være sosial om forholdene ligger til rette for det og når man er ferdig for dagen kan man bare gå hjem.

jobben jeg har nå er også ganske fin. har ansvar for økonomi, kan være kreativ, styrer dagene selv, mye nærkontakt, renhold, kan flytte arbeidsplassen med meg i stor grad, kan kokkelere, føre lange samtaler både via data og i rl. kan stort sett gjøre det meste.

litt dårlig betalt økonomisk, men mange koser og klemmer er verdt sin vekt i gull:)

Skrevet

Hm... gamle jobben min var omtrent sånn som dette:

Kommer på jobb, sjekker hyllen, tar med meg papirene som er til meg

Går gjennom papirene

Pakker noen ordrer

Kjefter litt på kontordamene som ikke gjør jobben sin

Pakker flere ordrer

får tusen telefoner fra kunder, sjåfører og annet mens jeg prøver å bli ferdig med ordrene som det egentlig trengs minst 2 personer til å pakke, og jeg er alene

Ringer sjåføren og hører om han er langt unna

Blir sinna på kontordamene fordi de har sendt sjåføren for å gjøre en jobb som ikke han har ansvaret for

Kjefter litt til på kontordamene fordi de bare skaper seg

Pakker flere ordrer

Går gjennom varene, skriver opp det som mangler

Pakker enda flere ordrer

Må hjelpe til på annen avdeling fordi de som vanlig er underbemannet

Briefing med sjåføren når han endelig kommer

Hjelper sjåføren å få varene over i bilen

Fikser alle papirer sjåføren skal ha med seg

Pakker morgendagens ordrer

Rydder og setter på plass varer

Minner kontordamene på hva de må gjøre til dagen etter (ellers skjer det ikke, noen er altfor opptatt med å spille kabal)

ringer til morgensjåføren og minner ham på at det står scampi på frysen, og at han må kjøpe blåskjell

Skriver lapper til de som skal jobbe kveld, med hva de må ordne

Hvis jeg har tid til overs rydder jeg og ordner litt med papirer=)

HEHE nå høres jeg kjeftete ut altså, men for noen er det svært vanskelig å forstå en beskjed...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...