arbeidsuhellet14.juli Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Kom til å tenke på at den jobben jeg pr i dag har er veldig allsidig...men nå er det bare 2uker igjen, så er det ny jobb. I går var en typisk allsidig da: 'bake boller 'fylle opp varer 'fylle bensin og sjekke lufttrykk i bilen til ei gammel dame 'dele ut eventyrcd til barna som var innom 'fixe en port til et vaskeannlegg som ikke gikk opp '"forløse" en pick up som hadde satt seg fast i vaskemaskinen 'åpne kundedassen som var tett etter at noen hadde brukt tørkepapir i ræva istedenfor dopapir(og jada det var vanlig dopapir der og) 'dele ut 2008 kaffekoppen til statoil. Og igrunn var det en helt vanlig da for oss som BARE står i kassa på bensinstasjonen og tygger tyggis!!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Høres jo ikke så kjedelig ut da å "bare stå i kassa" ;-) Min jobb er også alsidig: sove, spise, sove, surfe, spise, røyke, spise, sove, sløve, kjøre, sove osv... Neida, men det blir endel venting når dagens oppgaver er unnagjort, fort gjort å få brakkesyka. Men på en typisk dag uten kjøring: bilvask, medikamentgjennomgang, trening, vask av garasje, gjennomgang av bilen, lesing, generellt vedlikehold av bil og hus og deretter venting. Og da blir det mye av det første jeg ramsa opp. men så har vi "heldigvis" en del oppdrag, og to oppdrag er aldri like.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Ja, definitivt. Er lærer på ungdomsskolen, og da er man fort psykolog, sosionom, mamma, trener, kokk etc i løpet av en dag ;-)
grå :) Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 å jobbe i butikk er ganske ålreit synes jeg. så lenge jeg slipper sitte i kassa:) å vaske gulv er egentlig også en ganske fin jobb. man får styre mye selv og kan være sosial om forholdene ligger til rette for det og når man er ferdig for dagen kan man bare gå hjem. jobben jeg har nå er også ganske fin. har ansvar for økonomi, kan være kreativ, styrer dagene selv, mye nærkontakt, renhold, kan flytte arbeidsplassen med meg i stor grad, kan kokkelere, føre lange samtaler både via data og i rl. kan stort sett gjøre det meste. litt dårlig betalt økonomisk, men mange koser og klemmer er verdt sin vekt i gull:)
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Hm... gamle jobben min var omtrent sånn som dette: Kommer på jobb, sjekker hyllen, tar med meg papirene som er til meg Går gjennom papirene Pakker noen ordrer Kjefter litt på kontordamene som ikke gjør jobben sin Pakker flere ordrer får tusen telefoner fra kunder, sjåfører og annet mens jeg prøver å bli ferdig med ordrene som det egentlig trengs minst 2 personer til å pakke, og jeg er alene Ringer sjåføren og hører om han er langt unna Blir sinna på kontordamene fordi de har sendt sjåføren for å gjøre en jobb som ikke han har ansvaret for Kjefter litt til på kontordamene fordi de bare skaper seg Pakker flere ordrer Går gjennom varene, skriver opp det som mangler Pakker enda flere ordrer Må hjelpe til på annen avdeling fordi de som vanlig er underbemannet Briefing med sjåføren når han endelig kommer Hjelper sjåføren å få varene over i bilen Fikser alle papirer sjåføren skal ha med seg Pakker morgendagens ordrer Rydder og setter på plass varer Minner kontordamene på hva de må gjøre til dagen etter (ellers skjer det ikke, noen er altfor opptatt med å spille kabal) ringer til morgensjåføren og minner ham på at det står scampi på frysen, og at han må kjøpe blåskjell Skriver lapper til de som skal jobbe kveld, med hva de må ordne Hvis jeg har tid til overs rydder jeg og ordner litt med papirer=) HEHE nå høres jeg kjeftete ut altså, men for noen er det svært vanskelig å forstå en beskjed...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå