firemerkersmør Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Ikke at vi er så fattige, men vi har veldig velstående venner. De har milionlønner, og nå synes jeg det begynner å bli et problem at de er litt snobbete. Hvis vi har med en reserva vin fra 99 er det liksom ikke godt nok. Orker liksom ikke konkurere med de i dyre viner, finr biler og design møbler, men ellers er de jo hyggelige. Flere som har det sånn? Blir litt frustrert
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Sambo og jeg har flere venner vi tjener bedre enn og flere vi tjener dårligere enn. Heldigvis faller det ingen parter inn å kommentere andres valg av biler, hus, møbler eller viner og godt er det. Du skriver at de er hyggelige ellers, men hva slags venner er de når de får dere til å føle dere som dere gjør? Snobbete og dårlig gjort.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Det er synd når venner blir snobbete, men det kan jo være at de ikke tenker på det siden det har blitt "normalen". VI har valgt å være hjemme i perioder, og økonomien har ikke vært helt super. Har venner som tjener mye, og de tenkte ikke på at det er kjpt for oss å "dele regninger likt rundt bordet". Tror ikke de la merke til at noen av oss valgte rimeligere. Når vi til slutt tok det opp ble de skikkelig opprørt. Trenger dere å konkurrere med venner da? Ikke sikkert de tenker slik. Jeg gjør ofte litt narr av at den nye kaffimaskinen til kameraten min ligger i samme prisklasse som bilen vi ser på Føler igrunnen at våre verdivalg når det kommer til økonomi og pengebruk blir respektert, og at de nesten sier unnskyld for sin egen "sløsing". Og det er pinlig for oss igjen. Føler alt ble bedre når vi snakket litt om det.
børdi Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 hadde det sånn for noen år siden ja.. ganske frustrerende,,, men jeg fant bare ut at vi hadde ikke muligheten til å matche de .. så jeg sa rett ut at , sorry, har ikke råd til det....
elinmamma Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Ta det opp med dem! Vi har også opplevd dette og det ble etterhvert pinlig å servere reker når de kom, siden vi fikk tre retters middag der (med riktige dyre viner såklart) men vi har fått avklart at vi har det forskjellig, Har forskjellig økonomi og forskjellige interesser. No hard feelings lenger
Tøysetipp Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Har venner med betraktelig høyere inntekt enn meg selv jeg også. Nå skal det ikke så fryktelig mye til for å slå en alenemor og student heller.. Uansett.. Jeg vet ikke hvor idyll det til syvende og siste egentlig er jeg. Selv er jeg absolutt ikke opptatt av hvort dyrt og flott ting er, eller hvor ekstravagant mine venners designerhus er. Noen har giftet seg til penger, andre har tjent de selv, og noen har hatt litt flaks i uflaksen. Stort sett er de normale alle sammen. Opplevde en gang en "venninne" som jeg følte gikk litt over streken. Hvorpå hun helt out of the blue begynte å legge ut om deres økonomi. Ikke at det brydde meg, sånn egentlig. Men, de klarte seg bra, hadde råd til det de ville ha og enda kunne de legge av litt per måned. Og da satt vi i et såkalt designerhus -ja ! Jeg ba Posh om at de gjerne måtte legge av litt til meg også - per måned. Vi lo litt.. Og ja.. Ferdig med den saken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå