Gå til innhold

Vet ikke om babyen lever

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min veninde er 9 uker på vei og var i dag på ultralyd der hun fikk beskjed om at ikke alt var som det skulle. Legen så hjerteaktivitet, men sa det var noe som ikke stemte. Legen sa det så ut som hun var 6 uker på vei. Fikk time til neste UL om en uke, og hun sa det er 50 % på sjanse for at babyen lever da. Ellers så dør den.

Er det flere som har fått den beskjeden og hva skjedde?

Hun vet eksakt når Hun hadde eggløsning og testet positivt fire dager før mens så hun kan jo ikke være 6 uker på vei.

Takknemlig for svar.

Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, jeg har vært med på dette for to uker siden. jeg trodde da at jeg var 8 uker på vei! var da på ul hos fastlegen og han sa at det ikke tilsvarte 8 uker og at jeg måtte komme på ny ul etter to uker! har vært idag, og alt er bra =) så ett lite hjerte banke! Du får ønske venninnen din lykke til, så håper jeg alt går bra ;)

Skrevet

det som også selvfølglig kan ha skjedd er at spiren ikke har vokst,da er det jo noe galt. men krysser fingre for at alt er bra...

Skrevet

hei hei=)

Opplevde det samme som " lykkeliten" skriver. Kom på tidlig UL pga blødninger. Fikk beskjed om at enten var jeg kortere på vei enn antatt ( Trodde jeg var 7+2), eller så hadde " erten" sluttet å vokse.. Dro tilbake etter 1 uke, og da hadde erten vokst betraktelig. Ble da satt til uke 7, altså 1 uke tilbake i forhold til mine beregninger=) Gyn sa før undersøkelsen andre gang, at sjansen var 85 % for at det hadde gått bra.

Håper alt er i orden med erten til venninna di=)

Skrevet

Godt med positive svar. Hun må vente til mandag da så det er lange dager for henne nå. Men så lenge hjertet slår er det jo håp.

Skrevet

jeg fikk også bedskjed om at jeg måtte være et par uker kortere på vei i uke 8. altså mente legen at jeg var 6 uker... noe som er umulig siden sambo jobber mye borte...

ellers så vist alt bra ut på ul.

det samme skjedde med gutten min.. han er fire år nå.. de tok feil der og...

er ikke alle som vokser likt i magen... er en feilmargin på ul også.. +\- 14dager...

syns den legen kanskje skulle ha forklart litt bedre, hjelper ikke å bekymre folk unødvendig...

går nok bra skal du se...

vi krysser fingrene for at legen tar feil..

Skrevet

Jeg har det likedan nå.. var hos gyn mandag, skulle komme tilbake fredag. Lange, tunge dager:(

Skrevet

På "fra uke til uke"-sidene har jordmor Siri skrevet noe om dette med at spirene vokser ulikt:

"De første 12 ukene regnes fosterets lengde kun fra hode til rumpen, bena er ikke så lange ennå:-) På engelsk heter dette Crown Rump Length (CRL). Som andre barn utenfor mors mage vil også fosteret vokse i rykk og napp. Dette og det at man måler litt forskjellig fra person til person gjør at du ikke må ta disse tallene for absolutte. Fortvil ikke dersom ting varierer litt."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...