Gå til innhold

Flere som misstrives på jobb etter de ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misstrives mer og mer jeg og har enda to mnd igjen å jobbe. Er sykmeldt 50% da, men jeg synes de dagene jeg er på jobb er så tunge! Er lærer i småskolen og føler derfor et press til å ha alt 100% forberedt og gjennomtenkt til timene. Jeg vet at det går utover de andre jeg jobber på team med at jeg er borte og føler da at de er irriterte, inspektør er irritert og liksom alle de jeg samarbeider med ikke er helt fornøyde med meg fordi jeg er sykmeldt og har vondt her og der. Når jeg er på jobb, er jeg der fullstendig uten selvtillitt og bare henger meg på andre for å gjøre minst mulig ut av meg. Jeg er ingen arbeidssky person, men akkurat nå frister det så lite å gå på jobb bare for de to dagene i uka. Syntes først det var greit å være 50% sykmeldt nå og kanskje komme fullt tilbake igjen til desember og førjulskos, men nå vil jeg ikke dit i det heletatt.

Flere som har det litt som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med samme problemet og er lærer selv. Jeg er ikke sykemeldt, men merker jeg synes det er tungt å gå på jobb hver dag. Noen dager vet jeg jo ikke hvordan dagen blir heller fordi jeg kanskje blir satt inn som vikar et annet sted enn jeg skulle vært (som idag. fikk beskjeden ti min før det ringte inn og ingen som helst plan over hva de skulle gjøre i den timen). kjenner at jeg gleder meg stort til juleferien og permisjonen skal begynne:)

Skrevet

jepp, jeg har det likedan!!! er 50% sykemeldt, og har 2 mnd igjen. gruer meg til de dagene jeg skal på jobb:( prøver å telle dagene frem til jul. jeg skal nok be om 50 pros ut resten av sv.skapet. sliter med bekkenet.

Skrevet

Kjære dere...sykemeld dere!!!!

Det skal faktisk være litt kos å gå gravid også..

Hvor mange mnd i livet er det dere egentlig er gravide, det er ikke så mange da man tenker på helheten..dere er faktisk i en ganske unik situasjon nå..dere har ett lite barn inni dere som tross alt skal ha en mammma som er fornøyd..

Jeg har se3lv vært sykemeldt siden midten av juni..av forskjellige årsaker...her var det faktisk mannen min som satte ned beina...

En ting er sikkert..INGEN som takker dere den dagen dere går ut i perm 3 uker før fødsel og er bånn slitne...

Skrevet

Det er det jeg tenker på også. Ingen som takker meg for innsatsen og ikke har jeg tenkt meg tilbake dit etter permisjonen fordi vi skal flytte om et år.Har bare vikariat. Er som sagt 50% sykmeldt, men i mitt yrke er det lite gunstig å bare jobbe de få dagene + at det er lettere for arbeidsgiver å skaffe en vikar for en lengre periode enn bare sånn annenhver dag i noen timer. Håper litt på 100% sykmelding nå neste gang, men håper jo på å bli bra i ryggen også. Skal begynne med behandlinger i morgen.

HI

Skrevet

Er uenig i at det ikke er noe takk å få for at du jobber frem til permisjonstide. Jeg er selv leder for en skole - og ved nyansettelser er spørsmålet om hvor mye arbeidssøkeren har vært til stede ved forrige arbeidsplass av STOR og avgjørende interesse.. Nå heter det seg det at man ikke kan spørre om det - men det er klart vi gjør det. Likedann når lærere fra vår skole søker jobber ved andre skoler får vi som oftest en telefon fra ny skole om hvordan de har fungert som arbeidstakere (har de hatt mye fravær opplyses det om det ...)

Det er kjent ingen sykdom å være gravid, og det er heller ikke arbeidsgivers ansvar at noen er mer slitne,- men når det er sagt er det STOR forskjell på de som har et problem/vondt og de som bare er trøtte.. Og jeg tror de aller fleste både arbeidsgivere og kollegaer merker forskjellen.

Så at ingen takker deg for innsatsen blir litt feil og tenke - når du selv skal søke om ny stilling etter flyttingen din kan du iallefall takke deg selv når du får en ny jobb :-)

Skrevet

Jeg tar den altså. Men jeg trives ikke og jeg har vondt! Skal bli spennende å høre hva fysioterapauten sier i morgen. Alle sier at jeg bare må ta det med ro og heller tenke på den lille og meg selv og akkurat nå har jeg det ikke godt både fysisk og spykisk på jobb. Problemet er jo det at jeg har dårlig samvittighet for at det er de andre jeg jobber med som det går utover at jeg ikke er der, akkurat som om de ikke har nok å gjøre fra før... Da blir de slitne og sure og jeg blir lei meg. Synes ledelsen ikke er noe hyggelige lenger heller og jeg har vært borte kun 1 dag i hele høst og vært sykmeldt 50% i tre uker nå. Akkurat som om de bare har gått og ventet på det og de dårlige vibberne har ligget der siden jeg fortalte at jeg var gravid.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...