Gå til innhold

Ang deling av permisjon. Mor/far 50/50..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i avisen (aftenposten) i går - et stykke om ang det og starte og jobbe før.

F.eks Vår Staude i TV2, som starter og jobbe allerede etter 16 uker permisjon. Pappa'en tar over resten av permisjonstiden

Hva synes dere om dette?

Noe dere kunne tenke dere og gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi delte 60/40 hvor jeg har tatt ut 60% av permisjonen. Resten er pappans. Fungerer bra det da :)

Skrevet

Synes det er flott at barna får mye tid med pappaen jeg. Hadde det ikke vært for at gubben har vikariat og gjerne vil beholde det (samt at han har "mye" fri), så hadde det nok blitt en mer rettferdig fordeling her også.

Skrevet

Vi deler ca 66/33%, dvs jeg hjemme 8 mnd, mannen 4 mnd. Hadde det ikke vært avtalt før vi fikk denne babyen, ville jeg nok helst vært hjemme litt lenger denne gangen, trives så godt hjemme nå! Men det er kjempefint at pappaene også får muligheten. Men jeg hadde nok ikke frivillig valgt å jobbe før fullammingen var ferdig, det ville blitt unødvendig mye pes synes jeg, hadde ikke orket pumpingen.

Skrevet

Vi deler 56/44. Vi syns det er vel så viktig at pappan er hjemme med jenta vår som at jeg er det. Vi ønsker begge to å få den nærheten til jenta vår som man får ved å være hjemme med henne hele døgnet hele uka. Det er jo uansett en fordel for oss at jeg går tilbake i jobb, for jeg har jo krav på 2 timer ammefri hver dag og kan sånn sett komme tidligere hjem enn han kan fra sin jobb. Men jeg er enig i det som står over her, at etter å ha vært hjemme siden hun ble født har jeg virkelig fått smaken på å være hjemme - det er virkelig helt fantastisk at vi har ordninger i Norge som gjør at man kan være hjemme med barnet sitt og samtidig motta full lønn. :)

Skrevet

Jeg synes det er flott å dele jeg. Her tar pappa over skuta når vesla er mellom 7 og 8 mndr gammel. Jeg skulle gjerne vært lengre hjemme, men siden pappa'n har veldig lyst til å være hjemme, og det fungerte så utrolig bra med eldstemann (pappa og datter fikk et veldig godt forhold etter permisjonstida og pappa fikk en litt annen forståelse av det å være hjemme....) så deler vi mer enn de tilmålte 6 ukene.

Skrevet

Jeg syns det bare er flott:) Men det kan jo ha noe med at vi gjør det litt på samme måte selv;) Jeg gikk tilbake i 50% stilling etter 14 ukers permisjon. Nå jobber pappaen og jeg annenhver uke og er annenhver uke hjemme med lillegutt. Det fungerer kjempefint:) Både pappaen og lillegutt har fordel av det, det er jeg ganske sikker på! Også er det veldig fint å få forståelse for oss begge hvordan det er å skulle være på jobb og komme seint hjem og skulle bruke tid med lillegutt og det å skulle være hjemme hele tiden med lillegutt... Så langt har det bare vært positivt:)

Skrevet

Jeg var i full jobb fra poden var 10 uker til han var 18 uker. Så var jeg hjemme med han til han var ca 6,5 mnd, og pappan til han var i overkant av 8 mnd. Deretter bhg. Så har han heller korte dager i bhg, siden vi ikke hadde mulighet til å være hjemme lengre enn til da. For oss har det passet helt ypperlig, jeg fullammet likevel til han var 6 mnd, både jeg og pappan kjenner gullet like godt, og vi har begge fått ivaretatt vårt eget liv samtidig som vi får lov å være foreldre for en herlig liten gutt :)

For min del vil jeg aldri klare å gå hjemme et helt år, så jeg kommer til å dele permisjonen minst 50/50 neste gang også.

Skrevet

Vi har delt 50/50 hele veien, fra babyen var 2-3 mnd. Helt fantastisk!

Skrevet

Så bra at det er så mange mer eller mindre likestilte her inne! Vi deler 9 (mor) - 3 (far) mnd, og jeg får mange rekasjoner på at jeg er "snill" som gir fra meg disse månedene. Selv om det heter foreldrepermisjon, ikke mammaperm...

Skrevet

Vi har delt ca 60/40 og trives veldig godt med det, nå er pappa hjemme og jeg er i jobb.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Begge er studenter så vi er mye hjemme begge to!:-)

Skrevet

Vi deler 10/2, men han hadde valget ifht mer enn det. Pga hans jobb passet det ikke å ta mer nå. Men alikevel om han tar ut skarve 2 ekstra uker, så får vi kommenatarer på det. Pussig, synes jeg!

Skrevet

Her er vi også likestilte forsåvidt, begge får den permisjonsandelen en har lyst på og det er den vanlige med far 6 uker mens jeg har ferie, jeg resten. Mest praktiske og det beste for oss som familie.

Skrevet

Men andre familier må bare fordele permisjonen akkurat som det passer dem best.

Skrevet

vi deler slik at jeg tar 7mnd + ferie, pappan hjemme 4mnd. bra ordning, så får vi en rolig overgang der han er hjemme mens jeg har ferie før jeg begynner i jobb igjen. tror det blir veldig bra, og gleder meg til at mannen min skal være hjemme og få skikkelig oversikt over hjemmetilværelsen og god daglig kontakt med gullet vårt. han gleder seg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...