Gå til innhold

Farlig med UVI under sv-skap? Er i uke 18..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere...

Jeg er i uke 18, og synes jeg begynner å føle litt UVI tendenser..

Er det slik at det er farlig når man er gravid??

Hva var det med denne bakterien det var så mye snakk om fopr 1-2 år siden, den som gjorde at "mange" barn døde i morens mage eller under fødsel osv..

Hadde det noe med UVI hos mor å gjøre??

Mulig jeg blander mye rart her nå altså! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg aldri tro...

Har selv hatt det men fikk ikke antibiotika for de ville e om det gikk over av seg selv.(det gjorde det)

Og dette var det leger og jordmor på sykehuset som anbefalte.

Men hvet at vis det er kraftig infesjon kan det gå i nyrebekkenet og gjøre J***** vondt.

Prøv og drikk masse appelsin juice og ta en tlf te din lege i morra...

Er jo bare en urinprøve så ser de de om du har det eller ikke.

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg har vært mye plaget med UVI etter at jeg ble gravid. UVI er veldig vanlig blant gravide, og det er ikke bra i utgangspunktet. Dermed er det viktig å få undersøkt urinen og få behandlet dette med pencellin.. Det vanligste er vell Selexid eller Amoxillin. Med andre ord kan det være farlig hvis du ikke får det behandlet, da kan det ende med nyrebekkenbetennelse.

Det er ihvertfall dette legene har sagt til meg.

Lykke til :)

Skrevet

Hei

Hadde selv uvi for noen uker siden.

Lurte akurat på det samme som deg,spurte da jordmoe Siri på ekspert svar om dette.

Legger inn svaret jeg fikk.

Hei Siri!

Var hos legen min om tirrsdagen pga svimelhet, kvalme og mye hodepine.

Alt var bra svangerskapsmesig,men urina mi satte han til dyrking fikk i går svar på at jeg hadde en uvi noe jeg ikke har hatt symtomer på.

Kan uvi være skadelig på barnet?

Kjære Anonym

Urinveisinfeksjon kan være skadelig om den ikke blir behandlet. Så det er viktig at du tar medisiner som legen din foreskriver nå. Får man ikke behandlet denne så kan man føde for tidlig. Men ellers er det ikke skadelig for barnet. Det kan godt hende at du har fått den kvalmen pga urinveisinfeksjonen også, slik at du blir bedre nå.Legen din har nok også tatt hensyn til at du er gravid når medisiner ble foreskrevet.

Riktig god bedring og lykke til videre!

Vennlig hilsen Jordmor Siri von Krogh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...