Marolla Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Jenta er blitt 5 mnd og skal for all del IKKE ligge. Hun vil ikke ammes når jeg sitter i stolen, og legger jeg henne ned på senga for å legge meg ved siden av, så snur hun rundt på magen. Puppen har vi ikke tid til! Når hun får grøt (i vippestol), så hever hun overkroppen med skuldrene for å kunne sitte. Jeg vet at det sies at et barn spiser når det er sulten, men hun sparer jo all spisinga til natten. Da ligger hun og sover mens hun puppes. Tenkte jeg skulle prøve et ammesmykke eller et klistremerke som hun kunne se på mens hun puppes, men da slipper hun bare puppen og tar tak i klærne mine og drar seg opp. Tar jeg hendene hennes og legger henne ned igjen bestemt, så blir hun sint og vil hvertfall ikke puppes... Er jo ingen god løsning å pumpe seg og la henne spise sittende heller..... Hva gjorde dere?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Du kan prøve å amme henne mens hun sitter i fanget ditt. Mener å ha sett dette beskrevet inne på www.ammehjelpen.no (der i forbindelse med tette melkeganger og det å få haka til ungen mot kulen.) Lykke til!
Marolla Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2007 Jeg har prøvd å amme med henne sittende. Men hun snur seg bare frem og tilbake. Men takk for at du kom med tips
Neijasså... Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Hehe, kjenner igjen den fasen, ja... Med mine to har det fungert å amme i senga i et fullstendig mørkt soverom. Da har de stort sett ligget og lekt med føttene sine i et par-tre minutter, nok til å få stillet sulten litt. Kan trøste med at det bare er en fase, og at det faktisk går over (selv om det er veldig slitsomt når det holder på!).
Marolla Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 Jo det er jo en ting Men litt verre om man ikke er hjemme.. Får vel bare være utholdende og vente på at det snur seg da Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå