mamma fra sandnes Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Mi lille tulle kommer til å være 2.5 år når neste mann kommer..Trenger jeg da og kjøpe tvillingvogn eller holder det med ståbrett på den jeg har fra før..Er veldig usikker der om jeg skal kjøpe phil&threds vogn med søskensete..Hun vil jo bli sliten hun og av å gå hele dagen,og det er jo ikke mye avslapping på et ståbrett..Mannen mener at vi bare skal kjøpe brett..Hva mener dere?? Anonym
pandabjørn Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 vi kommer ikke til å kjøpe tvillingvogn og her blir det 20mnd mellom mine...skal heller kanskje kjøpe ståbrett som storebroren kan bruke... vi kommer ikke til å gå lange turer heller siden Sander er i barnehagen 100% fra 1 januar...og hvis vi skal gå tur i helgene så er jo sambo med som kan trille sportsvogna og jeg dypvogna
PrettyPink Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Vår eldste var 2,5 år da han ble storebror. Vi hadde bare ståbrett. Når hele familien var på tur, hadde vi paraply-trille til han hvis han ble sliten.
Ejlis Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Her blir det 2 år og to mnd mellom dem. Er veldig usikker vi også. Kommer vertfall til å ha ståbrett. Kunne få en godt brukt tvillingvogn av en bekjent. Men har også lurt på phil&teds vogna... Vet det kommer ny utgave av den snart, den var visst enda bedre... Vanskelig dette.. Jeg kommer til å ha ungene en del alene og da må jeg ha mulighet til å ha begge i samme vogn.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 noen som har en link til nettside hvor jeg kan se phil&teds vogna??
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Lukas kommer til å være 2 år og 5 mnd når nesemann kommer og vi skal kjøpe phil&teds vogna med søskensete. Har ikke lappen så da blir det ofte en del gåing, og det blir nok tungt for de små beina å stå lenge....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Gutten vår er 2 år, og 4 mnd når tulla vår kommer. Vi skal ha ståbrett. Synes det blir unødvendig med tvillingvogn, da han snart er for stor til å sitte i vogn alikevel.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Vår gutt brukte ikke vogna etter han fylte 2 år. N å blir han fire år når nestemann kommer. Hadde det vert meg, hadde jeg ikke kjøpt tvillingvogn. Jeg har heller ikke lappen og tar buss/går mye.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Storebror blir 15 mnd når babyen kommer.. men han skal jo være 100% i barnehage. Regner med at det blir pappan sin jobb å levere i BH. også henter jeg. da regner jeg med at et sete for å ha oppå simovogna kan bli nyttig. håper bare at barnehagen har mulighet til å ha sovevogna til storebror stående der.. Vi må vel ha en paraply-trille som vi kan bruke når vi skal på (bil)tur, når vi avhengi av å få plass til begge vognene i bil... tar vel ikke store plassen sånne paraply-triller. også finne de med full liggestillig, om storebror skulle få behov for en liten dupp. Ellers har vi sportsvogn som vi kan bruke når vi skal gå tur hjemment ifra...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Et tips om du vil ha tvillingvogn, se på titanium tvillingvogn (de selger den på bl.a. exit)!! Kjempe greie søskenvogner, som kanskje ikke blir brukt så veldig lenge!! De koster 2500,- og med en mykbag til babyen og myggnett blir det rett under 3000kr for den! :-)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Hmm, er litt sliten og sløv i dag, skulle jo skrive litt mer!! :-) Det blir 17-18 mnd mellom mine to, og vi skal altså ha titanium vogna. Jeg kommer til å ha jenta vår hjemme fra barnehagen 2 (og etterhvert muligens 3) dager i uka, og da blir jeg litt avhengig av å klare å komme meg fram og rundt med begge barna alene. Ikke hver dag jeg har bil, og vi har flott trilleterreng rundt oss. Så kommer nok til å putte begge barna i vogna og trille turer! :-) HAr i tillegg to venninner som blir i akkurat samme situasjon som oss (med en baby og et barn på 18-24 mnd hjemme), så vi har planlagt å ha de store barna hjemme fra barnehagen samme ukedager, og da er det jo perfekt å trille tur sammen! :-) Alle vi tre skal ha tvillingvogner, så det blir nok fullt på fortauet når vi kommer!! ;-) Og når vogna ikke blir dyrere, så er jeg ikke i tvil! Om det skulle vise seg å være et bomkjøp, så har vi faktisk råd til et bomkjøp på under 3000 kr! :-) Ta deg en tur i butikkene, og se litt. Tenk etter hva ditt behov er, og hva du ønsker deg! :-) Lykke til med valget! :-)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Det blir akkurat litt over 2 år mellom våre barn og vi skal ha søskenvogn (Phil&Teds). Siden mannen min er mye bortreist, så blir det jeg så må bringe og hente i barnehagen og det er 20 min å gå hver vei. Min 2-åring er ikke i nærheten av å orke å gå så langt alene, i tillegg er han veldig sliten etter barnehagen at søskenbrett heller ikke vil vært tingen for oss! Jeg bor midt i byen, så så noe annet enn Phil&Teds vogna hadde ikke vært aktuellt. Hadde jeg bodd litt mere landelig til eller i hus med bedre plass enn det vi har hadde vi nok kjøpt en OTH tvillingvogn eller Easywalker tvillingvogn!!
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Her blir det 20 mnd mellom mine 2. Jeg har kjøpt tvillingvogn. ( emmaljung) Vi kommer nok til å gå mye tur da vi har en hund som må ha tur hver dag. Og selv om min mann er med å går tur er det lettere å ha begge i en vogn slik at den andre kan gå med hunden. I tillegg jobber min mann borte endel så da må jeg gå med 2 unger og hund alene. Min datter klarer ikke å gå lenge og trenger å hvile seg hun oxo etterhvert. Bare det å dra til byen med vogn og en 2 åring som kun skal gå selv er ikke så lett.Hun er over alt.hehe. så her vil tvillingvogn fungere best.( Men det vil jo tiden oxo vise.hehe)
Drangelina Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Det blir 2 år og 3 mnd mellom mine to. Vi er en veldig aktiv familie, så jeg har funnet ut at i stedet for å kjøpe en tvillingvogn, skal vi kjøpe en dobbel sykkel/joggevogn. Den vi har nå til Lillegull kan vi også bruke som pulk på vinteren og som vanlig trille. Kommer til å kjøpe samme vognen i duo-utgaven. Dermed kan jeg løpe til og fra barnehagen med Lillegull når den nye babyen kommer (kommer vel til å gå opp 27 kg slik som i forige graviditet....). Det fins et bilsetelignende babysete til vognen slik at den kan brukes til nyfødte. Vognen koster jo litt, med er billigere enn mange andre søskenvogner, pluss at du får jo både pulk, joggevogn og sykkelvogn på kjøpet. Sparer mye penger og plass! Er superfornøyd med vår ettbarnsvogn.Som pulk er den utrolig mye lettere enn fjellpulken. Her er ett nettsted som selger den: http://www.abckids.dk/cougar%202%20babyjogger%20og%20løbevogn.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå