Gå til innhold

Inspirert: Hva er de verste julekakene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det sandkaker - skikkelig trauste greier og mamma tror av en eller annen grunn at jeg liker det, så da lager hun det hvert år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle de tørre ekle kakene, sånne som sankaker og de med sukkerperler oppå og sånt.. æsj..

Skrevet

Alle de gode gamle som Goro, fattigmann og bordstabbels. Smaker bare tørt eller fett...

Og det beste mannen min vet er sånne sjakkruter... det er tørre greier....

Jeg liker sånne med nøtter og sjokolade i :-)

Godt en kan bestemme selv hva en skal nå som en steller til jul selv :-)

Skrevet

Det er veldig fåt som klarer å lage gode sirupsnitter, og de kan ofte vere grusomme. Liker sjelden smultringer. De må vere ferske.

Skrevet

Har enda til gode å spise en julekake jeg synes er god. Jeg lager alltid en god annen kake til jul i tillegg til noen julekaker. I jula skal man da tross alt kose seg, og man har ikke mye kos i ei tørr plata såkalt julekake??

Skrevet

Si i fra at det ikke blir spist! Skikkelig dritt å lage om man ikke spiser det alikevell :)

Bestemora mi har ei oppskrift hun bruker på 5 slag.... Bare forskjellige former + noen med sukkerstrø, andre med mandelstrø.... Fysj! Eneste grunnen til at hun "slipper unna" er at hun er gammal og vi får være glade så lenge hun har noe å være opptatt med :)

Skrevet

Hehehe...må le når jeg leser her..

Spesielt om bestemora til Stratos :-D

Syns heller ikke "vanlige"julekaker er verdens beste.

Det er MYE annet kaloririkt jeg heller vil kose meg med :-P

Skrevet

Jeg er glad i julekaker, men hjemmelagde pepperkaker og pleskner kan jeg spare meg for. Smulteringer har jeg heller ikke så mye sansen for.

Skrevet

Delfiakake. Må alltid smake en bit. Blir like kvalm hver gang.

Skrevet

Smultringer er defintitvt det verste som er!

Skrevet

Synes egentlig alle julekakene er litt traurige, bortsett fra pepperkaker og kromkaker...

Skrevet

Alt, sandkaker, julekake med sånne geleklumper i, pepperkaker, kromkaker, ++++, nei,mye bedre med ei saftig bløtkake eller noen nystekte vaffler :)

Skrevet

Liker i grunnen de fleste småkakene til jul - men svigermors "julebombe" spiser jeg ikke frivillig! Hun gjør det nemlig slik at annethvert år så baker hun ikke småkaker, men en diger blyklump av ei engelsk fruktkake med masse whisky og annet i. Den står på loftet i flere uker før jul, og hun skryter hemningsløst av den. Den er bare rett og slett ubeskrivelig vond!

Mannen min liker den heller ikke, selv om hun påstår at han spiste såå masse av den da han var barn. Sist hun forsynte meg med et stykke så brukte jeg halvannen time på å spise det opp... (godt oppdratt vettu).

I år er det julebombeår igjen, mulig at jeg har blitt allergisk mot nøtter...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...