Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med å få dagene til å gå!!

hva gjør dere?

idag har vi bare sittet her i sofaen..han har litt magevondt..blir så utrolig deppa!!

vil bare hjem til mamma, den levende fasiten!!

gutten min er blitt 2 uker nå, kjempe fin liten tass!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel det problemet har ikkje vi, plutselig er klokka halv 4 og pappa'n har kome heim frå jobb.....

føler det går i ett med bleier,mat,leike,kos...

og så skal ej få ta meg mat og stelle meg når ho søv....

har vore travelt frå dag ein her....

men kanskje du har ein skikkeleg sove-baby? :)

Skrevet

Når han var nyfødt hendte det at "vi var i senga" hele dagen, dvs jeg sov når han sov og det var trygt og godt for baby siden han lå inntil meg (og puppen). Jeg trengte å hvile litt for her er det full turbo om ettermiddagene med storesøster på 3 år.

Nå er gutten 5 mnd og sover 2-3 ganger pr. dag. I soveøktene hans gjør jeg litt i huset, ser på tv, strikker, baker, rydder etc...+ pc.

Når han er våken gjør jeg litt i huset også, men leker og tøyser med han. Nå ligger han på gulvet selv en del også.

Også går vi ut noen dager, enten bytur eller bare tur.

Aldri artig når det feiler dem noe, god bedring!

Skrevet

Vi er en del på farten på dagtid. Går en del turer, går til byen, på cafe, babykino, barselgruppe,

Hvis han har vondt i magen kan du prøve med fenikkelte, ammete, sukkervann f.eks:)

Hvis han har mye vondt i magen kan det være lurt å prøve å finne ut om det er noe du spiser som gjør det:)

Jeg måtte kutte ut masse, som f.eks:

Kål, brus, en del melkeprodukter, sjokkolade, sterk krydderet mat.

Er ofte det er tiltak å komme seg ut, men man føler seg ofte mye bedre etter at man har vært ute en tur:)

Skrevet

Vil bare trøste deg med at det blir bedre. Du får nok dagene til å gå etterhvert. Hva med å trille en tur? Besøke venner? Hvis du er i form da.

Skrevet

samme her.. tiden flyr.. vi er mye ute å går tur da, og besoker andre med babyer.. tar en tur på kjøpesenter å titter litt innimellom.. ellers bare slapper vi av:) men babyen din er bare 2 uker og du har jo knapt kommet deg etter fødselen.. ta tiden til hjelp. kos masse med den lille.. den nyfødt tiden går så fort.. min er 3 mnd og husker knapt han var såå liten..hehe:) man er jo litt i sin egen verden de første ukene også.. mitt råd er plei deg selv og kos deg:)

Skrevet

Nå er jenta mi allerede rukket å bli 9 måneder, så vi har jo vært hjemme noen dager da... Men vi kjeder oss ikke!

Det viktigste når en skal være hjemme i permisjon er å finne tre-fire veninner med babyer i samme alder (+-noen måneder.) Det trenger ikke være noen du kjenner fra før eller har mye til felles med -når en har baby har en en stor fellesnevner!

Vi går mye tur med vogna, treffer veninner med babyer og triller med de. Da går timene fort. Ellers har vi morbarn-klubb en dag i uka, og vi går på babysvømming på tirsdagene. Trilletur til byen og bruke penger, gå på cafe, lekedate med andre babyer, går tur til skolen og ser på barn som leker, besøker en gård som har dyr rett i nærheten, leker på gulvet hjemme osv.

Plutselig går tida altfor fort, og den lille babyen din er blitt 9 måneder og krabber rundt, reiser seg opp etter alt og vinker og ler! NYT HVER DAG!

Skrevet

Å kos deg med at du har mye tid, kos og lek.

Her går dagene altfor fort. Først skal storesøster stelles og ha frokost og leveres i barnehagen. Vi går tur da og bruker en time til/fra bhg. Så er det hjem og rydde, vaske klær osv. Så rekker vi å kose litt før vi går til barnehagen igjen, 1 time til det, og så er det hjem og lage middag før pappa kommer hjem... Har mange planer om å vaske kjøleskapet, sortere bilder osv hver dag, men rekker aldri noe av det :-(

Men du har sikkert ikke fått en barselgruppen enda? Da får du kontakt med andre mødre der du bor, og kanskje treffer du noen du kan dele dagene med?

Skrevet

han er sovebaby når han er hos bestemor,men jeg får ikke til at han sover 2 timer spiser og sover igjen!!

han er jo bare 2 uker, så begynner å komme litt inn i de forskjellige tingene, men når han sover så skal liksom jeg hive meg rundt for å sove..går ikke!

flere som husker eller har så små babyer med gode tips å gi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...