Gå til innhold

Begynner å bli litt kritisk til endel av de nye dukkene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barbidukkene var ille nok, men nå har det jo kommet enda flere innen samme sjangeren: Feks noen med usannsynlig lange og tynne ben. Det legges vekt på at de er langbente og glamorøse, hva gjør dette med selvbildet til småjenter? Synes endel av klærne også er noe "vulgære" i forhold til hvem som faktisk kjøper disse dukkene... Det er vel fåtallet av jenter fra 12-15år som kjøper/ ønsker seg dukker nå i dag.

Håper det skjer noe før mine blir 6-11år gamle....vegrer meg for å kjøpe visse typer dukker til dem rett og slett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte også det samme som deg da jeg så dem, Ugla. Men så er de støgge som faen, så tror ikke de havner på ønskelista hos oss:-)

Skrevet

Lurer på når det skal ta slutt jeg...nå hyles det om sunt kosthold, at man skal skåne barna for diverse på tv`n/ media ellers og så spyr lekeindustrien ut mer og mer dritt som forsøpler sinnene til våre små.

Her har blitt forbud mot reklame kanalene i hvertfall..men møkka er jo i lekebladene som kommer også.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt feminister sin kamp mot Barbie og jeg skjønner heller ikke at Bratz er sååååå forferdelig. Hvis en dukke gjør noe med selvbildet til et barn vil man slite uansett. Andre ting bekymrer meg mer for å si det sånn.

Skrevet

JOda..klart det er mye som bekymrer mer..men jeg synes disse dukkene er et av symptomene på vårt overflatiske og forvaklede samfunn...sammen med mange andre ting selvsagt.

Skrevet

Og det at dukkene blir tynnere og tynnere er jo faktisk et tankekors. Datteren min som går i første klasse, har til og med kommet hjem og fortalt om ei jente i andre som alle vil leke med fordi hun er så tynn og pen....!!

Sier seg selv at påvirkningen fra vår skjønnhets-idealiserende verden, allerede har fått god innpass hos våre små håpefulle.

De får det inn overalt. Gjennom tv, blader, leker, etc.

Lurer på hvor lenge min " du er så fin som DU er, just fordi det er ingen andre som er som DEG" virker.....Håper de faktisk skjønner den der en dag;-)

Skrevet

Nettopp...Selv gode gamle Barbie blir jo lubben i forhld til disse nye dukkene.

Selv guttungen på 9 år virker prega i form av at han er livredd for å bli tjukk, barn på 9år skal overhode ikke ha slike tanker i hodet etter min mening. Jeg var litt ferm etter svangerskapet sist, og da spurte han meg: Mamma, kommer du til å bli sånn for alltid?... Da skvatt jeg litt for å si det mildt og svarte som så: Nei, det vet jeg ikke, men synes du det hadde vært ille om jeg blir sånn: Veeeeel, du er LITT tjukk mamma og feite folk dør tidlig! Offa meg...hva sier en mor til sånt da???

Skrevet

ja hva blir det neste ;-)

forkastelig

Må lage baaaaare dukker med tjukke, korte ben, for det er ikke noe annet som er moralsk riktig...*kniser*

Skrevet

burde de lage dokker med bergans allværsjakke og piratjeans i str litt for trange da?

Skrevet

Blir sikkert laget sigaretter til dem også..........og i dukkeverden finnes ingen syk røykelov.

Skrevet

Har du sett deg selv i speilet? Vet ikke hvem som er verst kledd av deg og de nye dukkene...

Skrevet

Bratzdukken er da ikke noe gale med, det er dukker som man drar av bena på når de skal skifte sko, tror ikke småjenter kommer på kjøret av den grunn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...